سرهنگ غلامعباس بلفكه در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه كارآگاهان پليس آگاهي اين شهرستان با بررسي پروندههاي بازمانده سالهاي قبل به پرونده مفقود شدن فردي به نام وليالله. الف برخوردند گفت: براساس مندرجات پرونده اين فرد ۱۴ سال پيش در شب نيمه شعبان ازمنزل خارج و تاكنون به منزل بازنگشته بود اما با وجود تحقيقات گسترده هيچ سرنخي از اين فقداني يافت نشده بود.

وی افزود: با یافتن این پرونده ماموران رسیدگی به آن را در دستور کار قرار داده و در بررسی بیشتر دریافتند دو دوست این جوان به نام‌های «محمد. ن» و «محسن. ش» نیز ۹ سال پیش مفقود شدند که کارآگاهان با بررسی این سه پرونده دریافتند رابطه‌ای پنهان میان این سه پرونده وجود دارد.

فرمانده انتظامی شاهین‌شهر با بیان اینکه ماموران در تماس با برادر «ولی‌الله» دریافتند که این جوان در شب نیمه شعبان از برادرش جدا شده و تاکنون به منزل بازنگشته است گفت: ماموران در تحقیقات بعدی دریافتند که فقدانی با فردی به نام «اکبر. ه» بیشترین رابطه دوستی را داشته است و این در حالی بود که اکبر با «محسن» و «محمد» نیز رابطه دوستانه داشته و «محمد» شوهرخواهر «اکبر» نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات تکمیلی دریافتند که «محمد. ن» فردی معتاد بوده است گفت: کارآگاهان با احضار همسر وخواهر اکبر متوجه اظهارات ضد و نقیض خواهراکبر به نام «ایران» شدند به گونه‌ای که کارآگاهان براساس اظهارات این زن دریافتند که به طور قطع «اکبر» از سرنوشت نامشخص سه فقدانی اطلاع دارد.

فرمانده انتظامی شاهین‌شهر افزود: در حالی که تحقیقات کارآگاهان برای واکاوی زوایای پنهان این پرونده مبهم ادامه داشت آنان در تحقیقات تکمیلی دریافتند «اکبر» که معتاد به هروئین بوده که چندین سابقه کیفری نیز در پرونده خود دارد و هم‌اکنون به علت سرقت در زندان به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه با مشخص‌شدن وجود ردپایی از اکبر در پرونده این سه فقدانی با هماهنگی‌های انجام‌شده اکبر از زندان به پلیس آگاهی منتقل شد گفت: اکبر ابتدا منکر هرگونه ارتباط با پرونده این سه فقدانی شد اما سرانجام در مواجهه حضوری با خواهرش، پرده از راز جنایت ۱۴ ساله برداشت.

بلفکه با بیان اینکه متهم در اعترافات خود عنوان کرد که در سال ۷۶ متوجه شده است که «ولی‌الله. الف» برای خواهر و برادر زن وی مزاحمت‌هایی ایجاد می‌کند گفت: متهم در اعترافات خود عنوان داشت که از این مسئله به خشم آمده به گونه‌ای که در شب نیمه شعبان به همراه محسن و به بهانه‌ای او را به سمت چاه‌های قنات بیابان‌های محمودآباد کشانده و پس از ایجاد نزاع دریک فرصت مناسب با اسلحه کلت یک تیر به سینه ولی‌الله زده و پس از آن بالای سر مقتول رفته و هرچه گلوله در خشاب وجود داشت برسر و بدن مقتول شلیک می‌کند و پس از آن جسد را با کمک محسن در یکی از قنات‌ها انداخته و متواری می‌شود.

وی با بیان اینکه متهم در ادامه اعترافات خود پرده از راز قتل ۹ ساله محمد و محسن نیز برمی‌دارد نیز گفت: براساس اظهارات متهم، وی درسال۸۱ متوجه می‌شود که محمد(شوهرخواهرش) با خواهرش اختلاف دارد و از آنجایی که متهم به قتل پی می‌برد که چندی است رابطه محسن و محمد به دلیل مصرف موادمخدر بیشتر شده است و احتمال دارد محسن قتل ولی‌الله را برای محمد بازگو کرده باشد، به همین دلیل اکبر برنامه قتل محمد را پی‌ریزی می‌کند.

وی افزود: براین اساس اکبر به بهانه سرقت گوسفند از محمودآباد محسن و محمد را به بیابان‌هایی که ولی‌الله را در آن کشته بود کشانده و در یک فرصت مناسب هر دو را کشته و اجساد آنان را به درون قنات می‌اندازد.

بلفکه با بیان اینکه هنگامی که خواهرش ازسرنوشت محمد جویا می‌شود اکبر عنوان می‌کند که محمد و محسن را در حالی که قصد سوارشدن به اتوبوسی به مقصد بندرعباس را داشته‌اند دیده است و اطلاعی ازسرنوشت آنان ندارد به ایسنا گفت: اما پس از مدتی خواهر اکبر به اقدامات مشکوک برادرش پی برده اما پرده از راز این جنایت برنمی‌دارد.

فرمانده انتظامي شاهينشهر افزود: هماكنون متهم به همراه پرونده تشكيل شده در اختيار مقامقضايي است.