به گزارش نارنجی،باطری لپ تاپ شما چند سال برایتان عمر کرده است؟ حتی بهترین باطری ها لیتیومی موجود در بازار هم چرخه عمر محدودی دارند و معمولا در بهترین حالت بیشتر از دو یا سه سال برای شما کار نمی کنند. بنابراین همیشه مشکل خرابی و کوتاهی عمر باطری ها یک دردسر بزرگ گجت ها به شمار می رود.

حالا یک تیم از محققین دانشگاه استنفورد به ترکیب جدیدی برای ساخت باتری دست یافته اند که امکان شارژ و تخلیه باتری را تا ۴۰۰۰۰ بار امکانپذیر می کند. این رقم چیزی حدود صد برابر توانایی باتری ها لیتیمی فعلی است. این ترکیب که copper hexacyanoferrate نام دارد می تواند عمر مفیدی بین ۱۰ تا ۳۰ سال برای یک باتری به ارمغان بیاورد.
دست يابی به اين ترکیب و ساخت باتری با این چنين طول عمری، انقلاب نوینی در دنیای گجت ها ايجاد خواهد کرد. اما از آنجا که يک کاتد با ولتاژ بالا احتیاج به یک آند با ولتاژ پایین دارد، فعلا بازار شاهد ساخت نمونه تجاری این محصول نبوده است. متاسفانه هنوز این بخش باطری ساخته نشده است و گرنه می توانستيم با داشتن یک عدد از اين باتری ها سالیان سال از آن در گجت هايمان استفاده کنيم. فعلا باید صبر بیشتری داشته باشیم.