دولت بدهی خود به متروی تهران را بپردازد

محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اظهار داشت: حجم بدهی دولت به مترو براساس مصوبه مجلس ۴٣٠ میلیارد تومان است، در حالی که مترو تنها ١۵٠ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد و با اینکه حقوق پرسنل به سختی تأمین می شود، به دولت پیشنهاد شد که بخشی از بدهی سنواتی خود را با بدهی مالیاتی تهاتر کند که این مسئله از سوی دولت پذیرفته نشد.

وی در ادامه بیان داشت: شرکت مترو ماهیانه حدود ٧٠ میلیارد تومان هزینه جاری دارد که ۵٠ میلیارد تومان آن توسط شهرداری برای پرداخت حقوق و مابقی از طریق فروش بلیت، ثبت تبلیغات و غیره تأمین می شود.

احمدی بافنده تصریح کرد: دولت به دلیل تحریم نمی تواند قطار به شرکت مترو واگذار کند، اما می تواند بدهی های خود را تهاتر کند که این کار را نیز انجام نمی دهد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: در صورت پرداخت بودجه لازم توسط دولت به شرکت مترو، می توان دامنه خدمات را به شهروندان افزایش داد تا ادامه خط ٨ مترو به زودی تکمیل شود.

وی در پایان عنوان کرد: مترو در همه جا نمی تواند گسترش پیدا کند و ما باید با هماهنگی دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در راستای تکمیل شبکه حمل و نقل گام برداریم  تا شبکه‌ای که درست می‌شود، همواره در دسترس، ایمن، ارزان و پاک باشد. همچنین باید مترو متناسب با میزان مسافت سفر و تعداد مسافر طراحی شود.