اعزام روزانه 3 کاروان به عتبات در ایام عرفه

محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از 16 مرداد ماه آغاز شده است و تا به امروز سه هزار و 500 زائر دانشگاهی در قالب 85 کاروان به عتبات عالیات اعزام شده اند.

زارع مطرح کرد: زائران دانشگاهی در 2 هتل در نجف اشرف و کربلای معلی مستقر هستند و سعی کرده ایم نزدیک‌ترین و با کیفیت‌ترین هتل‌های موجود در عراق را به زائران دانشگاهی اختصاص دهیم.

معاون اجرایی ستاد در خصوص اعزام دانشگاهیان در ایام عرفه به عتبات عالیات تصریح کرد: از چهارم تا 9 شهریور ماه که ایام عرفه محسوب می‌شود روزانه سه کاروان به صورت زمینی و هوایی به عتبات اعزام می‌شوند و در مجموع در این مدت 20 کاروان یعنی 800 دانشگاهی افتخار حضور در کربلای معلی خواهند یافت و دعای عرفه امام حسین (ع) را در جوار بارگاه ملکوتی سیدالشهدا (ع) قرائت می کنند.

زارع در خصوص برنامه‌های تدارک دیده شده برای زائران دانشگاهی اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و اجرایی مختلفی برای زائران دانشگاهی در نظر گرفته شده است که فقط مختص کاروان‌های دانشگاهی است از جمله زیارت صافی صفا، بازدید از کتابخانه علامه امینی، بازدید از بیت امام خمینی (ره) در نجف و همایش احلی من العسل در کربلای معلی. همچنین اعزام مداح، خبرنگار و تصویربردار هم انجام شده است که همراه با دانشجویان در اولین سلام کربلا حضور و لوح فشرده آن در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.