صداهای عجیب و وحشتناک شنیده شده در آستارا چه هستند؟!

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، نزدیک به یک دهه است گاهی صداهای عجیبی از آسمان شهرهای مختلف جهان به گوش می‌رسد که گفته می‌شود ناسا منشأ آن را برخورد ابرها در ارتفاع‌های زیاد اعلام کرده است. اما واقعیت آن است هنوز کسی دلیل واقعی بروز این صداها را نمی‌داند!

برای اولین بار، در سال ١٣٨٧ ﴿٢٠٠٨﴾ یکی از کاربران یوتیوب فیلمی از این صداهای عجیب‌وغریب که در آسمان شهر هامل روسیه سفید به گوش می‌رسید را منتشر نمود و توجه جهانیان را به آن جلب کرد. همان سال کاربر دیگری صدایی مشابه را که در آمریکا ضبط کرده بود روی نت قرار داد.

از آن زمان تاکنون بارها و بارها این صدا در آسمان شهرهای مختلف جهان از آلمان و کانادا و آمریکا گرفته تا روسیه و ... شنیده شده است و هنوز کسی منشأ واقعی آن را نمی‌داند.

همچون همیشه، به دلیل ناشناخته بودن منشأ این صداها شایعات فراوانی در مورد آن ساخته شده است و تئوری‌های مختلفی نیز مطرح هستند که هنوز پاسخی برایشان داده نشده است.

برخی این صداها را حاصل حرکات تکتونیکی بسترهای سنگی زمین دانسته‌اند. برخی دیگر منشأ آنها را فشارهای اتمسفری می‌دانند. عده‌ای می‌گویند ساخت‌وساز هم‌زمان در چند منطقه خاص باعث بروز این صداها می‌شود. گروهی موجودات فضایی را عامل ایجاد این صداها می‌دانند. برخی میگویند آزمایش‌های مربوط به سلاح هارپ عامل این صداها است و این در حالی است که خود هارپ افسانه‌ای بیش نیست و واقعی نبودن و غیرممکن بودن آن توسط برخی دانشمندان به اثبات رسیده است. و مسیحیان معتقد نیز آن را مربوط به نشانه‌های آخرالزمان می‌دانند و می‌گویند در واقع این صداها آزمایش صدای صور است و چیزی به پایان جهان و ظهور منجی ﴿حضرت مسیح علی نبینا و آله و علیه‌السلام﴾ باقی نمانده است.

درهرصورت آنچه مسلم است این است که این صداها تاکنون برای کسی خطری نداشته‌اند و هیچ آسیبی از آنها برای زمینی‌ها گزارش نشده است.

مرتضی امامی پور