دانش آموزان باید پیام رسان اختصاصی داشته باشند

رضا تقی‌پور عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در برنامه پرسشگر با اشاره به ضرورت ایجاد شبکه پیام‌رسان برای دانش‌آموزان، اظهار داشت: در دولت دهم هوشمندسازی مدارس را داشتیم و بحث ایجاد زیرساخت ارتباطی مطرح بود که امروز جوابگو است. در خصوص زیرساخت نرم‌افزاری حداقلی وجود داشت و برای تمام مدارس دو مگابیت بر ثانیه را اجباری کردیم.

وی ادامه داد: بخش عمده این موضوع پیاده شد و در حال حاضر از نظر ارتباطی مشکلی نداریم، اما موضوع مهم محتوای شبکه است؛ ضمن اینکه در دنیا این موضوع مطرح است که شبکه‌های پیام‌رسان به صورت تخصصی ایجاد می‌شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی افزود: در سال 89 تا 91 جلساتی را با دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش داشتیم، اما این گلایه را داریم که آموزش و پرورش در این خصوص اقدام نکرده است. 

تقی‌پور با اشاره به ضرورت هوشمندسازی مدارس و اقدامات صورت‌گرفته در دولت‌های نهم و دهم، خاطرنشان کرد: برنامه‌ای داشتیم تا 2 هزار مدرسه در کشور هوشمند شود و حداقل برای 500 مدرسه آزمایشگاه ایجاد کردیم و باید این موضوع تداوم پیدا کند.

وی تأکید کرد: تلگرام پیام رسان خوبی برای کار آموزشی دانش‌آموزان نیست و باید پیام‌رسان اختصاصی داشته باشیم؛ ضمن اینکه این موضوع مطرح است که چرا این همه فرصت اقتصادی را به یک شرکت پیام‌رسان خارجی داده‌ایم و از تولید داخلی استفاده نمی‌کنیم.