بمب میکروبی کرج در آستانه انفجار!

قائم مقام سرپرست شهردار کرج با بیان اینکه زباله‌های کرج در حلقه دره جمع آوری می‌شود افزود: امروز شیرابه های این مرکز جمع آوری به یک بمب میکروبی تبدیل شده است.

مصطفی رضاحسینی در مراسم افتتاحیه هشتیمن سمینار ملی شیمی که امروز چهارشنبه، در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت:  از راهکارهای مقابله با این وضعیت استقبال می کنیم. تاکنون از کشورهایی چون آلمان و اتریش برای همکاری در پسماند کرج پیشنهاد آمده است اما ما باید خودمان برای این موضوع و در چنین سمینارهایی طرح بدهیم.

وی افزود: کرج یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه در این کلانشهر ۱۵۰۰ تن زباله تولید می شود. شهرداری کرج هشت هزار پرسنل دارد اما با این وجود باز هم در جمع آوری زباله با مشکل روبرو هستیم.

حسینی از سرانه بالای تولید زباله در کرج گفت و تصریح کرد: در همه جای جهان زباله را طلای کثیف می‌دانند ولی ما در ایران سعی می کنیم یک جا را درست کنیم و به جاهای دیگر رسیدگی نمی کنیم. با حرص و طمعی که در قبال محیط زیست در کشور ما وجود دارد آینده ما خوب نخواهد بود.

وی، خودرو سازی بی حد و حصر و بی‌کیفیت را یکی از مشکلات زیست‌محیطی کشور عنوان کرد و گفت: بی توجهی به اشتغال در شهرها و روستاها و تمرکز امکانات در مراکز و مهاجرت بی‌رویه یکی دیگر از این مشکلات است.

رضاحسینی با بیان اینکه شهرداری کرج 8000 پرسنل دارد، افزود: ما با وجود تعداد پرسنل بالا باز هم حریف جمع آوری زباله در کرج نمی‌شویم. ۱۵۰۰ تن زباله ای که روزانه تولید می شود جدا از چند صد تن نخاله ای است که روزانه در این شهر تولید می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز دیگر از ییلاق کرج چیزی باقی نمانده است.