یک میلیون پاکت نیکوکاری در کلیه مدارس توزیع می شود

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران اظهار کرد: در استان تهران یک میلیون و 100 هزار دانش آموز وجود دارد که از این تعداد 15 هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند، این در حالی است که حدود 25 هزار بی بضاعت تحت حمایت این نهاد نیستند و برای دریافت کمک به کمیته امداد مراجعه می‌کنند، بنابراین در حال حاضر با 40 هزار دانش آموز بی بضاعت و 10 هزار دانشجوی کم بضاعت در تهران روبرو هستیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در 19 مهرماه برگزار می‌شود، در این راستا تدابیری اندیشیده شده که از جمله آن‌ها می‌توان به توزیع یک میلیون پاکت نیکوکاری تحت عنوان "لبخند عاطفه‌ها" در مدارس تهران اشاره کرد که دانش آموزان به همراه خانواده‌ها و بر اساس توان مالی خود کمک‌های لازم را پرداخت می‌کنند. این کمک ها در اختیار مدیران مراکز آموزشی قرار می‌گیرد تا به افراد بی بضاعتی که تحت حمایت کمیته امداد نیستند، به صورت مستقیم پرداخت شود.

ولیئی اضافه کرد: مردم استان تهران در سال گذشته حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان به جشن عاطفه‌ها کمک کرده‌اند که از این مبلغ 900 میلیون تومان به صورت نقدی، 900 میلیون تومان به صورت کالا و 74 میلیون تومان نیز در قالب ارائه خدمات بوده که پیش بینی می‌شود امسال حدود 4 میلیارد تومان توسط خیران جمع آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به طرح جعبه کفش که در داخل این جعبه کفش، لباس، لوازم التحریر و سایر ملزومات دانش آموزان قرار داده می‌شود که افراد با حضور در فرهنگسراها در روز جشن عاطفه‌ها کمک‌های خود را به دست افراد بی بضاعت رسانده‌اند، خاطر نشان کرد: نیکوکارانی که تمایل به پرداخت کمک‌های خود در طرح جعبه کفش برای نیازمندان مناطق محروم تهران را دارند، می توانند با شماره گیری سامانه تلفنی 7355 کمک های خود را به دست نیازمندان برسانند.

وی در پایان تاکید کرد: خیران می‌توانند با استفاده از کارت بانکی و با شماره گیری تلفن 7355 و یا از طریق شماره گیری کد *#3*5*8877 یا #2222724 و همچنین از طریق نرم افزار سکه بانک ملت و یا شماره حساب 1482219230 نزد بانک ملت یا شماره کارت 6104337838301057 کمک های غیرحضوری خود را به نیازمندان پرداخت کنند.