پرونده های قاچاق اولویت اصلی آقای وزیر

علیرضا آوایی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به سوابق جمال انصاری رئیس جدید سازمان تعزیرات گفت: سوابق قضایی بسیار خوبی در رزومه ایشان دیده می شود و از قضات بسیار خوب و حرفه ای هستند.

وی به حساسیت کار تعزیرات اشاره و تصریح کرد: توجه به موضوع حق الناس و حساسیت کار تعزیرات باید مورد توجه قرار گیرد.گاها اگر بخواهیم به حقوق شهروندی توجه کنیم به امنیت لطمه می خورد،بنا براین ایجاد تعادل بین امنیت و حقوق شهروندی بسیار مهم است.

آوایی افزود: کار برخی از ادارات بازتاب های اجتماعی خاصی دارد و همین امر کار ما در تعزیرات را سخت می کند.

وزیر دادگستری اظهارداشت: یکی از آفاتی که این مشاغل دارد، عادی و کم اهمیت شدن است.کار روتین ما در دستگاه قضا و پس از آن تعزیرات بازداشت،تامین قرار و رسیدگی به تخلفات است گه اگر چه برای ما عادی است اما زلزله ای در یک طائفه و خاندان است.

آوایی به  نگرانی های مردم و رئیس جمهوری اشاره و تصریح کرد: پس از زحمت و تلاش ها در رابطه با ارتقای جایگاه سازمان تعزیرات وجود دارد.برخی ها نگران هستند که نکند ظلمی به کسی روا داده شود.

وزیر دادگستری رسیدگی به پرونده های قاچاق را از اولویت های خود دانست و افزود: در این زمینه باید جمع بندی منظمی از رسیدگی به این پرونده ها داشته باشیم.همه پرونده های تعزیرات مهم است و ما پرونده غیر مهم نداریم. حتی اگر فردی هزار تومان هم جریمه شود، از یاد نمی برد چه برسد به جریمه های بسیار سنگین.

وی افزود: جایی که باید اعتبار آسیب ببیند حرفی نیست اما اگر جایی فرد اشتباه آسیب دید، لطمه ای غیر قابل جبران است. بنا براین مرتب این حساسیت ها باید لحاظ شود.