شرق: پليس در تعقيب افرادي است كه با عنوان چوپان و يابنده گنج از خريداران سكههاي عتيقه كلاهبرداري ميكنند.

به گزارش خبرنگار ما روز ۲۵ آبان از سوی یکی از شهروندان خبری به پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت رسید مبنی بر اینکه دو نفر در یک کارگاه صنعتی در جاده خاوران اقدام به ضرب سکه‌های تقلبی می‌کنند.

کارآگاهان پس از اطلاع از این موضوع به محل اعزام شدند و دو مرد به نام‌های بابک و بهادر را که در حال ضرب سکه بودند، دستگیر کردند. در بازرسی از این محل ده‌ها هزار سکه تقلبی با نقوش قدیمی و تاریخی کشف و ضبط شد.

متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کردند: چند روز قبل دو نفر ناشناس به کارگاه ما آمدند و نمونه‌ای را با ورق و قالب آوردند و سفارش ده‌ها هزار سکه را به ما دادند. دستمزد ما برای هر سکه مبلغ ۳۰ تومان بود و قرار بود تا در زمان تحویل سکه‌ها مبلغ مورد نظر را از آنها دریافت کنیم البته تاکنون آنها را به آن دو نفر تحویل نداده‌ایم. ما کاربرد سکه‌ها را از مشتریان نپرسیدیم.

این ادعاها در حالی مطرح شد که روز هشتم آبان مردی به پلیس آگاهی شکایت کرده و گفته بود: در تیرماه پیامکی به گوشی من ارسال شد با مضمون اینکه چوپان هستم و سکه‌های عتیقه پیدا کرده‌ام و برای فروش آنها می‌ترسم و نیاز به کمک دارم. من با دیدن این پیامک به غیر از همسرم با کسی مشورت نکردم و با آن چوپان تماس گرفتم و قرار گذاشتیم. او دو نمونه از سکه‌ها را آورده بود. با توجه به اینکه سال‌ها شغلم طلاسازی است، دیدم سکه‌ها اصل است. سرانجام برای دیدن و خرید تمامی سکه‌ها به مبلغ ۲۰میلیون تومان در شهرستان دورود لرستان قرار گذاشتیم. روز بعد ۲۰ میلیون تومان پول را برداشتم و به اتفاق همسرم با خودرو شخصی‌ام به شهرستان دورود رفتیم. محل قرار اطراف شهر بود.

لحظاتي قبل از قرار يك نفر موتورسوار و دقيقهاي بعد يك دستگاه خودرو پرايد با دو سرنشين از آن محل عبور كردند كه نوع حركات آنها مشكوك بود. زمان آوردن سكهها رسيده بود كه دو مرد حدود ۳۰ و ۳۷ساله يك كيسه آوردند و در مشت يكي از آنها حدود ۳۰سكه اصل و در دست نفر ديگر كيسه سكهها بود. آنها سراسيمه بودند و ميگفتند وضعيت مشكوك است و بايد هرچه سريعتر معامله را تمام كنيم و از محل دور شويم. پول را تحويل دادم و كيسهها را گرفتم. خيلي سريع از يكديگر جدا شديم. چند كيلومتر دورتر جايي توقف كردم و كيسه را كه خيلي محكم بسته شده بود به سختي باز كردم و ديدم تمامي سكهها تقلبي است.عاملان اين كلاهبرداري در حالي تحت تعقيب هستند كه پليس ميكوشد سفارشدهنده سكههاي تقلبي را نيز دستگير كند.