آخرین وضعیت آب و هوایی استان های کشور

احد وظیفه افزود: با افزایش فعالیت سامانه بارشی پیش بینی می شود در روز چهارشنبه انتظار رگبار باران، گاهی رعد و برق و ورزش باد شدید در استانهای آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، سمنان ورگبار باران همراه با وزش باد در استان های کردستان، شمال کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، گلستان، خراسان شمالی داریم.

وی ادامه داد: از اواخر این روز بارش در شمال غرب کشور کاهش می یابد و بارش ها به مناطق شمال شرق کشور گسترش می یابد. به طوری که در روز پنجشنبه بارش در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، البرز و تهران و بارش به صورت پراکنده در استانهای آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین پیش بینی می شود. فعالیت این سامانه از پنجشنبه شب کاهش می یابد و روز جمعه در غالب مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: شایان ذکر است با شکل گیری توده گرد و خاک بر روی کشور عراق احتمال انتقال به جنوب غرب و غرب کشور آن در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وجود دارد.

وی اضافه کرد: دما در شمال غرب کشور به طور قابل ملاحظه در روز چهارشنبه کاهش می یابد. هوای سرد در استانهای شمالی کشور در این روز ماندگار خواهد بود و در نیمه شرق کشور نیز دما به طور نسبی کاهش می یابد. در روز پنجشنبه دما در شمال غرب افزایش یافته و در مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز و شمال شرق روند کاهش دما ادامه می یابد. در روز جمعه با پایان یافتن فعالیت سامانه بارشی در کشور افزایش قابل ملاحظه دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی می شود.