روزنامه همشهری نوشت: فاطمه بعد از خوردن شام، دچار مسمومیت شدید شد و طولی نکشید که پزشکان مرگ مغزی او را تأیید کردند. دختر بچه 7ساله برای همیشه از بین خانوادهاش رفت اما پدر و مادرش با اهدای اعضای بدن او، به بیماران نیازمند فرصت زندگی دادند.

دکتر ساناز دهقانی، مسئول واحد فراهم آوری اعضا در بیمارستان سینا می‌گوید: فاطمه و خانواده‌‌اش در رشت زندگی می‌کردند. طبق اطلاعات ما، سه‌شنبه هفته گذشته مادر فاطمه تن ماهی خریده و بدون اینکه آن را در آب جوش بجوشاند، در ماهیتابه سرخ کرده‌ است. ۳ دختر کوچک این خانواده بعد از خوردن تن ماهی دچار حالت تهوع شدند.

پدر خانواده هر سه را به بیمارستان رساند، اما فاطمه دختر ۷ ساله آنها که بیشتر از بقیه تن ماهی خورده بود، حالش بدتر و دچار تشنج شد. وقتی به ما اطلاع دادند که وی دچار مرگ مغزی شده و خانواده‌‌اش می‌خواهند اعضای بدنش را اهدا کنند، خواستیم تا او را به بیمارستان ما انتقال دهند. وقتی پیکر بی‌جان فاطمه به اینجا رسید، پس از انجام آزمایش‌های متعدد، مطمئن شدیم که او دچار مرگ مغزی شده و به همین دلیل عمل اهدای عضو ساعت۱۴ دیروز انجام شد. به گفته وی، در جریان این عمل ۲کلیه و کبد فاطمه به بیماران نیازمند اهدا شد.

پدر فاطمه، کارگر ساختمانی است و به جز فاطمه ۵ فرزند دیگر دارد. او روز گذشته گفت: دخترم زهرا ۹‌ساله و آیناز۲.۵ساله نیز پس از خوردن تن ماهی دچار حالت تهوع شدند اما فاطمه آن شب حالش از بقیه بدتر بود. هر سه‌‌دخترم آن شب در بیمارستان بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند. ۲ دختر دیگرم که در بیمارستان رشت بستری هستند خوشبختانه حالشان خوب شده و مرخص خواهند شد. آنها کمتر تن ماهی خورده بودند، اما من می‌خواهم به دادسرا بروم و ماجرای مرگ دختر معصومم را پیگیری کنم.

دکتر دهقانی در هشدار به شهروندان گفت: بارها پزشکان و کارشناسان به مردم هشدار دادهاند که حتما پس از خرید هر نوع کنسروی، آن را جوشانده و بعد مصرف کنند، اما متأسفانه بسیاری در این زمینه بیتوجهی و کوتاهی میکنند. مردم باید خیلی مراقب باشند چون سم کنسروها بسیار خطرناک است و خصوصا بچهها که ضعیفتر هستند را زودتر از پا درمیآورد. به همین خاطر توصیه میشود حتما پیش از مصرف هرگونه کنسرو آن را بجوشانید تا شاهد چنین حادثههای تلخی نباشیم.