تسهیلات رایگان باغ کتاب به دانش آموزان مدارس کمتر برخوردار شهر تهران

رضوان حکیم زاده در بازدید از باغ کتاب با اشاره به اینکه مجموعه خوبی برای نشاط و درک علمی کودکان و نوجوانان فراهم شده است، اظهار کرد: فرزندان ما می‌توانند در باغ کتاب با مفاهیم علمی آشنا شوند و روش‌های فکر کردن را به طور عملی بیاموزند.

وی با توجه به اینکه بچه‌ها در باغ کتاب می‌توانند مفاهیمی که در کتاب‌های درسی می‌خوانند را از نزدیک تجربه کنند، افزود: این امکانات می‌تواند مشوق کودکان در آموزش و رشد تفکر علمی آن‌ها شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش قرار گیری درست نمادهای سنتی و مدرن در کنار هم را یکی دیگر از نقاط قوت باغ کتاب دانست و گفت: اقدامات ارزشمندی که دانشمندان کشورمان در باغ علم نوجوان انجام داده‌اند و انتقال امکانات کشور های دیگر، مجموعه خوبی را برای حضور کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان فراهم کرده است.

حکیم زاده تصریح کرد: مجموعه باغ کتاب این ظرفیت را دارد که با توجه به شاخه‌های مختلف علم مثل زیست شناسی، زمین شناسی، شیمی، فیزیک و ... مفاهیم بیشتری را در قالب سازه و با استفاده از وسایلی که اینجا هست به صورت عملی وکاربردی به کودکان ونوجوانان آموزش دهند.

وی با توجه به لزوم دسترس بودن این امکانات برای استفاده فرزندان سرزمین گفت: در صحبت‌های اولیه با مسئولان باغ کتاب قرار شد در همکاری اولیه تعدادی از دانش آموزان مدارس کمتر برخوردار شهر تهران به طور رایگان از تسهیلات باغ کتاب بازدید کنند.

گفتنی است؛ باغ کتاب تهران، با کتابخانه ملی ایران، فرهنگستان‌های علوم، و زبان و ادب فارسی و باغ‌موزه دفاع مقدس همسایه است دارای ۱۱۰ هزار متر مربع وسعت، شامل تالار همایش و ۱۶ سالن نمایشگاهی است .