تعداد اقساط خودروهای ویژه بازنشستگان چقدر است؟

مراسم قرعه کشی فروش خودروی اقساطی به بازنشستگان کشوری امروز(دوشنبه 17 مهرماه) با حضور محمود اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری و نمایندگان تشکل های بازنشستگی در محل سالن اجتماعات صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد.

محمود اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در این مراسم اظهار داشت: در طول 8 سالی که نرخ تورم در کشور بالا بود، حقوق بازنشستگان هم بسیار پایین بود و قدرت خرید آن ها به میزان 67.7 دهم درصد کاهش پیدا کرده بود.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با کنترل نرخ تورم، امسال به ۱۰ درصد رسیده است، به طور میانگین حقوق سایر بازنشستگان کشوری تا 19.6 درصد افزایش پیدا کرده و قدرت خرید آن ها نیز تا حدودی بهبود یافته است.

اسلامیان ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشوری سعی می‌کند تا در شرایط فعلی، به تدریج همسان سازی حقوق‌ها که معضل اصلی بازنشستگان کشوری است را مرتفع کند.

وی یاد آور شد: در واقع صندوق بازنشستگی کشوری هر اقدام مورد نیاز این قشر را که موجب رضایت آن ها شود را انجام خواهد داد.

 مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری خاطر نشان کرد: صندوق بازنشستگی کشوری در طول ۳ سال به طور مرتب، پرداخت وام‌های قرض الحسنه ویژه بازنشستگان کشوری را افزایش داد و ۳۰۰ هزار وام ۴ میلیون تومانی در سال گذشته به متقاضیان پرداخت شد.

اسلامیان افزود: ایجاد خانه‌های امید در هر یک از شهرهای کشور، با هدف انجام برنامه‌های فرهنگی شامل تئاتر، برنامه‌های ورزشی، موسیقی و  غیره از دیگر طرح های ویژه ای است که از سوی صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان کشوری در حال اجرا است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۰۰ دستگاه خودرو با اقساط ۲۱ ماهه به افرادی که در طول مدت تعیین شده ثبت نام کردند، واگذار می‌شود.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: به شرط تامین منابع مالی، ۱۰۰۰ دستگاه خودروی دیگر ظرف ۳ ماه آینده پس از ثبت نام به بازنشستگان کشوری واگذار می شود.

اسلامیان ادامه داد: بر اساس دستور مستقیم رئیس جمهور، فروش سهام شرکت های دولتی وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری در اولویت کارهای این صندوق قرار دارد و تلاش می کنیم تا این سهام را به افراد قابل اعتماد، واگذار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای خروج از تصدی گری و مدیریت مجموعه ها، سهام را با قیمت مناسب به بازنشستگان کشوری واگذار خواهیم کرد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: در واگذاری خودروهای اقساطی صندوق بازنشستگی کشوری، مبلغ ۱۷ و نیم میلیون تومان از هزینه خودرو توسط این صندوق و با وامی با بهره ۱۰ درصد واگذار خواهد شد.

اسلامیان افزود: اگر اقساط وام ۳۶ ماهه باشد، سود وام ۱۰ درصد و اگر اقساط وام خودروها ۴۸ ماهه باشد، فرد متقاضی بهره ۱۲ درصد را برای وام دریافتی باید پرداخت کند.

وی با اشاره به استقبال و ثبت نام بیش از ۴۴ هزار نفر در طرح خودروهای اقساطی گفت: ما بر اساس منابع مالی صندوق بازنشستگی کشوری، در مرحله اول محدودیت هایی داشتیم که توانستیم برای ۱۰۰۰ دستگاه خودرو با شرکت ایران خودرو قرارداد عقد کنیم.