راهپیمایی اربعین حسینی باید تجلی معرفت زائران باشد

 عبدالرضا رحمانی ‌فضلی امروز در همایش دست‌اندرکاران مراسم اربعین حسینی با اشاره به اینکه یک سال است جلسات ستاد مرکزی اربعین حسینی به‌طور مرتب برگزار می‌شود، اظهار کرد: آقای ذوالفقاری، استانداران و همه دستگاههای اجرایی مرتبط تلاشهای زیادی برای برگزاری این مراسم داشته‌اند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی باید تجلی معرفت زائران باشد، افزود: چند سال است که مراسم اربعین در دنیا انعکاس داشته و همه افکار، عقاید و سلایق جهانی را به داوری و قضاوت فرا می‌خواند؛ در ظاهر این مراسم این گونه است که عده‌ای از نقطه‌ای راهی می‌شوند و در نقطه دیگری مراسمی برگزار می‌کنند اما ما وقتی موفق هستیم که محتوا و معنی مراسم اربعین را به مردم دنیا بشناسانیم و آنها را با محور این کار عظیم آشنا کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه طبق اعتقادات ما زمین از حجت خدا خالی نیست، تصریح کرد: ما پیامبر و ائمه را انسانهای کامل و حجت خدا می‌دانیم که الگویی برای طی مسیر به سوی خداوند هستند؛ تفکر و اعمال آنها برای ما درس است، بنابراین رفتار و اعمال ما هم باید در اربعین الگوی مناسبی باشد تا بتوانیم امام حسین(ع) را به جهانیان معرفی کنیم و این امام همام متعلق به همه آزادی‌خواهان جهان است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در سالهای گذشته برنامه‌های مختلفی در بحث زائران اربعین حسینی انجام گرفته است، توضیح داد: برای برگزاری مراسم اربعین، تجربه سه سال گذشته را پیش رو داریم و امیدواریم امسال مراسم اربعین با شکوه خاصی برگزار شود و ضعفهای سالهای گذشته در  برنامه‌ریزی‌ها رفع و جبران شود.

وی ادامه داد: ما باید با صورت رفتار خود، اربعین حسینی را به عنوان یک مانور وحدت، قدرت، انسجام و هماهنگی نشان دهیم و  آن را برای همگان به منصه ظهور برسانیم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید نظم، انضباط،‌ اخلاق و انسانیت در این سفر زیارتی اصل قرار گیرد، گفت: سایر موضوعات همانند امنیت، بهداشت یا حمل و نقل نیز جزوه  ابزار مهم این سفر محسوب می‌شود اما اخلاق، انسانیت و نظم و انضباط اصل است.

رحمانی فضلی خطاب به دست‌اندرکاران  مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: من شاهد هستم که شما با انگیزه، ایمان، علاقه و جدیت برگزاری مراسم اربعین را پیگیری کرده‌اید و چون نیتها خیرخواهانه است، قطعاً خداوند هم یاری رسان خواهد بود و توفیقات بسیار زیادی حاصل می‌شود.

در پایان این مراسم که با حضور دست‌‌اندرکاران برگزاری مراسم اربعین حسینی انجام گرفت از طرح «نایب الشهید» رونمایی شد؛ در این طرح تمامی زائران به نیابت از شهدای کشورمان مسیر راهپیمایی اربعین حسینی را طی می‌کنند.