شناسنامه جدید در تمام استان‌ها ظرف یک روز صادر می‌شود

سیف اله ابوترابی گفت: آرشیو الکترونیکی راه‌اندازی شده تا اسناد 125 میلیون نفر در کشور را از سال 1297 تاکنون در خود نگهداری کند.

وی ادامه داد: آرشیو الکترونیک اسناد موجب استفاده مردم از این اسناد در هر لحظه‌ای که نیاز به آنها دارند، می‌شود.

ابوترابی افزود: با راه‌اندازی سامانه آرشیو الکترونیکی، در حال حاضر تمامی مدارک و پرونده‌ها به صورت الکترونیکی ثبت و ضبط خواهد شد و با اجرای این طرح، اسناد و مدارک شهروندان، مراجعان و اسناد دولتی که جزء سرمایه ملی محسوب می‌شود از هر گونه آسیب محفوظ می‌ماند.

وی تصریح کرد: یکی از نیازهای کشور در جهت تبدیل پرونده‌های کاغذی به سمت الکترونیکی به صورت متمرکز جابجایی اسناد در محیطی امن است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در مورد صدور شناسنامه گفت: در حال حاضر به دلیل اینکه استعلام‌ها سریعاً انجام می شود در همه اداره‌های ثبت احوال، شناسنامه به روز صادر می‌شود.

ابوترابی ادامه داد: در حال حاضر شناسنامه جدید در تمام استان‌ها ظرف یک روز صادر می‌شود و اکنون برای صدور شناسنامه المثنی‌ نیز مشکلی وجود ندارد و سریعاً انجام می شود چراکه همه خدمات صدور الکترونیکی شده است.

ابوترابی درباره تمدید و تعویض شناسنامه‌ها نیز گفت: این اقدام نیز به صورت به روز انجام می شود اما به دلیل حجم بالای تقاضا، این خدمت در تهران کمی طولانی شده البته اکنون به 15 روز رسیده در حالی که قبلا بیش از 2 ماه طول می‌کشید.