به گزارش فارس، محمدرضا میرزایی با اشاره به اینکه به طور کلی مصرف قلیان به هیچ عنوان با موازین بهداشتی همراه نیست، تصریح کرد: عوارض قلبی، تنفسی، بهداشتی و گوارشی قلیان بسیار متعدد است.

وی با بیان اینکه قلیان سراها در مجاورت مراکز دانشگاهی و آموزشی فعال هستند، خاطر نشان کرد: باید در بحثآموزش عمومی اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه الان شاهد هستیم که افراد به صورت زوجی یعنی زن و شوهر از قلیان استفاده می‌کنند، تصریح کرد: در مازندران اگر ۷۰۰ سفره‌خانه به عرضه قلیان بپردازند و اگر در این بخش نیز ۵۰ نفر استفاده کننده باشند روزانه ۳۵ هزار جوان از قلیان استفاده می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه جمعیت کشور ما جمعیت جوان است و در این مسیر با انواع خطرها مواجه است، از قلیان نیز به عنوان یکی از تهدید کننده‌های سلامت نام برد و گفت: در چند سال گذشته سیاست جمع‌آوری قلیان سراها در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید دانش تغذیهای و سلامت مردم را بالا برد، گفت: ۴۳ درصد مردم مازندران بر اثر فشار خون بالا، ۱۲.۵ درصد از سرطانها و ۱۱.۵ درصد نیز به خاطر حوادث جادهای جان خود را از دست میدهند.