سهم 52 درصدی تصادف‌ها در سال 95

 سردار حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا در پنجاه و نهمین جلسه کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با بیان  اینکه میزان تردد خودروها در جاده های کشور در شهریور ماه 95 افزایش یافت، اظهار کرد: تردد خودروها در جاده‌های کشور در شهریور ماه 96 نسبت به سال گذشته 2 برابر شد.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال 96 شاهد افزایش 10 درصدی تردد خودروها در جاده ها بودیم، افزود: افزایش تردد خودروها خود مسئله‌ای است که منجر به افزایش حوادث و سوانح رانندگی می‌شود.

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: طی 5 ماه نخست سال 96 میزان تصادف‌های درون شهری یک درصد و میزان تصادف‌های برون شهری 2 درصد کاهش داشت.

سردار حمیدی تصریح کرد:در شهریور ماه امسال میزان تصادف‌های درون شهری 4.9 درصد افزایش و تصادف‌های برون شهری 6 درصد کاهش داشت و در مجموع 33 نفر کاهش تلفات سوانح رانندگی را داشتیم. 

وی گفت: میزان تصادف‌ها در شهریور ماه امسال در استان‌های کرمان، گلستان، گیلان و خراسان شمالی افزایش و در استان‌های خوزستان، قم، البرز، اصفهان و چهارمحال و بختیاری کاهش یافت.

سردار حمیدی با بیان اینکه حدود 52 درصد تصادف‌ها در سال 95 مربوط به خودروهای شخصی بود، گفت: این میزان در سال 96 به 57 درصد رسید.

وی گفت: عدم توجه به جلو از اصلی ترین عوامل تصادف در 6 ماهه نخست سال بود و در این مدت 65 درصد تصادف‌ها در 30کیلومتری شهرها رخ داده است و بیشتر تصادف‌ها در بین ساعات 4 بعد از ظهر تا 8 شب رخ داده است.

سردار حمیدی افزود: سال گذشته در ایام اربعین شاهد افزایش 30 تا 35 درصدی تصادف‌ها بودیم و امسال تخمین زده می شود که میزان سفرها افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در مرز خسروی محدودیت های تردد در نظر گرفته شده است، افزود: تردد خودروهای شخصی در مزر خسروی ممنوع است و تمام خودروهای شخصی در شهر قصر شیرین به پارکینگ ها منتقل می شوند.