اسکان اضطراری هموطنان در شرایط ویژه و اضطراری

مرتضی سلیمی با تاکید بر اینکه در ایام اربعین سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمردر داخل کشور و مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت در کشور عراق مأموریت ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائران اربعین را عهده دار است، گفت: چهار پایانه مرزی در سه استان خوزستان، کرمانشاه و ایلام دایر شده است و با برپایی این پایانه ها، تدابیر لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه پنج فروند بالگرد در پایانه‌های مرزی جمعیت هلال احمر مستقر شده است، عنوان کرد: در هر پایانه مرزی تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر مستقر شده و در صورت وقوع حادثه خدمات امدادی لازم را به هموطنان ارائه خواهند کرد.

اسکان اضطراری هموطنان در شرایط ویژه و اضطراری

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با درباره اسکان اضطراری هموطنان در شرایط ویژه و اضطراری تاکید کرد: پیش بینی اسکان اضطراری در شرایط ویژه و حوادث غیر مترقبه نیز از سوی هلال احمر انجام شده است و با برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری، امکان اسکان اضطراری هموطنان در این پایانه‌ها امکان پذیر خواهد شد.

وی درباره آماده باش پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در ایام اربعین، اعلام کرد:۸۰ پایگاه در استان‌های معین سه استان مرزی پیش بینی شده است و در سه استان دارای پایانه مرزی یعنی کرمانشاه، ایلام و خوزستان نیز ۹۷ پایگاه ثابت و موقت پیش بینی شده است.

۸ هزار و ۵۵۰ نفر روز نیروی عملیاتی با بکارگیری ۹۴ دستگاه آمبولانس آماده ارائه خدمات امدادی به هموطنان

سلیمی با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی توان هلال احمر برای انجام عملیات امداد و نجات در اربعین امسال، اظهارداشت: ۶ هزار و ۶۷۵ نفر روز نیرو با بکارگیری ۹۴ دستگاه آمبولانس، ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴۵ دستگاه خودروی عملیاتی در سراسر کشور، آماده ارائه خدمات به زائران در اربعین حسینی هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: هموطنان شماره ۱۱۲ را به خاطر بسپارند تا در صورت وقوع حادثه و سانحه در جاده‌های کشور طی تماس با این شماره، از خدمات امدادی امدادگران و نجاتگران هلال احمر مستقر در نزدیکترین پایگاه، برخوردار شوند.