خبری خوش برای زائران «دانش‌آموز و دانشجو» اربعین

سردار محمد بابایی با اشاره به تمهیدات خاص در نظر گرفته شده برای دانشجویان و دانش‌آموزان زائر اربعین اظهار کرد: به دنبال پیگیری‌های انجام شده و تمهیدات اتخاذ شده برای تسهیل در خروج از کشور دانش‌آموزان و دانشجویانی که قصد شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را دارند، مقرر شد تا وثیقه خروج از کشور برای این زائران حذف شود.

جانشین ستاد اربعین نیروی انتظامی گفت: بر اساس توافق انجام گرفته با وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش، دانشجویان و دانش‌آموزانی که قصد زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین را دارند و می‌بایست برای خروج از کشور و حل ممنوعیت خروج از سوی سازمان وظیفه عمومی، وثیقه نقدی می‌گذاشتند از گذاشتن وثیقه معاف شدند.

وی ادامه داد: این دسته از زائران می‌بایست معرفی نامه‌ای برای سازمان وظیفه عمومی را از دانشگاه‌ها و مناطق آموزش و پرورش اخذ کرده تا در سامانه این سازمان برای صدور گذرنامه معرفی شوند.

بابایی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین سربازان و سایر افرادی که ممنوعیت خروج از کشور به دلیل مشکل خدمت سربازی را دارند نیز می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده در ایام اربعین حسینی استفاده کنند و برای این افراد نیز وثیقه یک بار خروج از کشور به مقصد عراق از 15 میلیون تومان به 3 میلیون تومان تقلیل یافت.