به گزارش ايسنا، در روز شنبه ۱۲ آذر ماه گزارش يک فقره درگيري منجر به قتل در ترمينال جنوب تهران اعلام و با دستورباز پرس شعبه يکم دادسراي جنايي تهران براي رسيدگي تخصصي به کارآگاهان مبارزه اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع داده شد.

در این گزارش قتل اعلام شده بود: جوان ۱۸ ساله‌ای به نام «علی حوتی» عصر چهارشنبه در یک درگیری گروهی با چاقو زخمی شده و لحظاتی بعد پس از انتقال به بیمارستان بهارلو به علَت شدَت جراحات وارده فوت کرده است.

با ثبت این شکوایه، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در بررسی‌های اوَلیَه دریافتند که ساعتی قبل از درگیری گروهی در ترمینال جنوب فردی ۱۹ساله به نام «یاشار» که دانشجوی مهندسی برق دانشگاه غیرانتفاعی ایوانکی است در داخل سرویس دانشگاه و در مسیر برگشت به سمت تهران، با یک دانشجوی دیگر درگیری لفظی داشته و آنها در محل پیاده شدن از اتوبوس در ترمینال خزانه تهران برای یکدیگر خط و نشان کشیدند.

کارآگاهان در بررسی دریافتند، «یاشار» از طریق تلفن همراه با یکی از دوستانش به نام «میلاد» تماس گرفت و به دوستش اطلاع می‌دهد که برای دعوا با تعدادی از دوستان مشترک به ترمینال جنوب بیایند و این در حالی بود که طرف دیگر دعوا نیز با تلفن همراه با یکی از دوستانش تماس گرفته و از دوستانش درخواست می‌کند تا برای دعوا به ترمینال جنوب بیاید.

تحقیقات نشان داد که دوستان «یاشار» به اسامی «میلاد», «علی حوتی» و «صادق» برای حمایت از یاشار در ترمینال جنوب حاضر شده و از سوی نفر دیگر دعوا نیز یک نفر دیگر به نام «مرتضی» در محل پیاده شدن دانشجویان حضور داشت.

کارآگاهان در تحقیقات اولیه دریافتند پس از مدتی درگیری لفظی این ۶ جوان تبدیل به درگیری فیزیکی شده و در لحظه‌ای که دانشجوی ناشناس با تهدید چاقو یقه «یاشار» را گرفت و او را با چاقو تهدید می‌کرد دو نفر از دوستان یاشاربه کمکش آمدند و با پشت پا زدن او را به زمین انداخته و شروع به کتک زدن وی کردند که در این لحظه این دانشجوی ناشناس برای این که از دست آنها خودش را برهاند چاقو را به طرفین چرخاند.

همچنین بررسی‌ها نشان داد که طرفین دعوا با فریاد دو نفر از دوستان یاشار دریافتند که چاقو به آنها اصابت کرده و دانشجوی ناشناس چاقو به دست نیز پس از اطلاع از این موضوع از محل حادثه متواری می‌شود.

به گزارش ایسنا «علی حوتی» که از ناحیه قلب مورد اصابت دو ضربه چاقو قرار گرفته بود پیش از رسیدن به بیمارستان به علت خونریزی شدید جان خود را از دست داد.

در بررسی‌های بعدی کارآگاهان مشخص شد دانشجوی ناشناس به نام «سعید» دانشجوی کاردانی به کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه ایوانکی است.

کارآگاهان در اقدام بعدی با شناسایی منزل پدر متهم برای دستگیری وی به این آدرس رفتند که دریافتند این متهم۲۳ ساله، هنگامی که متوجه به قتل رسیدن «علی» شده است خود را به بازپرسی شعبه یکم دادسرای جنایی معرفی و تسلیم کرد.

این متهم به قتل در اعترافات خود بابیان اینکه «یاشار» که بر روی صندلی پشت سر من نشسته بود با زانویش به صندلی من فشار می‌داد گفت: در این لحظه من از جایم بلند شدم و به سمت او برگشتم و فقط نگاهی به او کردم و دوباره سرجایم نشستم اما «یاشار» برای عصبانی کردن من حرف‌های متعددی می زد و با تلفن همراهش با یکی از دوستانش صحبت کرد و با صدای بلند از دوستش خواست تا دوستان دیگرشان را باخودش به محل پیاده شدن بیاورد تا روی یک نفر را کم کنند.

وی بابیان اینکه به شدت ترسیده بودم، گفت: تلفن همراه نداشتم و با تلفن همراه یکی از همکلاسی‌هایم با دوستم «مرتضی» تماس گرفته و از خواستم به همراه دوستانم به ترمینال جنوب بیایند.

وی در ادامه اعترافات خود بابیان اینکه مرتضی به تنهایی آمده بود اما با خود یک کارد به همراه داشت گفت: در هنگام دعوا «یاشار» را به دیوار چسباندم و اصلاً قصد ضربه زدن با چاقو را نداشتم اما دو نفر از پشت سر به من پشت پا زدند و شروع به کتک زدن من کردند متوجه نشدم که چطور شد یک دفعه همان دو نفر فرار کردند و دیدم کارد در دست من خونی شده است.

سرهنگ کارآگاه آريا حاجيزاده ـ معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: تحقيقات بيشتر در مورد جزئيات اين حادثه از متهمان دستگير شده ادامه دارد.