حج عمره از سرگرفته می شود؟

حمید محمدی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به آخرین وضعیت آزمایش DNA خانواده های شهدای منا که در عربستان دفن شده اند، اظهارداشت: ۷ نفر از خانواده این عزیزان به مکه اعزام شده بودند و آزمایش DNA انجام شد اما تشریفات اداری طولانی شده است.

وی افزود: از آن زمان سخت پیگیر موضوع هستیم که مسئولان عربستانی پاسخ بدهند. قرار بود پس از موسم حج به ما پاسخ شفاف دهند اما متاسفانه اکنون در تعطیلات هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: موضوع در دست پیگیری است و آنها قول داده اند هر چه سریعتر ماحصل آزمایش ها را اعلام کنند.

محمدی در پاسخ به سئوالی درباره حج عمره نیز گفت: در حال حاضر اولویت ما آسیب شناسی حج ۹۶ و برنامه ریزی برای حج ۹۷ است.

وی افزود: با توجه به اینکه ما همچنان در قطع رابطه با عربستان هستیم، عمره نیاز به بسترسازی، شرایط خاص و تصمیمات درست دارد که باید شرایط ما حتما لحاظ شود.

محمدی در پاسخ به سوال دیگر با موضوع میزان ثبت نام ها برای اعزام به عتبات عالیات نیز گفت: بر اساس آخرین آمار روی سامانه تاکنون ۹۵۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند و این ثبت نام ها در روزهای نزدیک به اربعین بیشتر هم می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: مجموعه کارگزاران حج و زیارت به صورت شبانه روزی تلاش می کنند گذرنامه ها به موقع به کنسولگری ها داده شود.

وی در پایان گفت: آنچه از طریق سازمان حج انجام می شود سامانه سما و مورد تاکید ما است، مراحل ثبت نام در سامانه توسط ۲۴۷۰ دفتر قانونی انجام می شود و ما جاهایی که دفتر زیارتی ندارد طی توافقی با پست ثبت نام ها را انجام می دهیم.