هشدار جدی سازمان هواشناسی به 8 استان کشور

احد وظیفه درباره وضعیت جوی روزهای آتی کشور اظهار کرد: توده گرد و خاکی که امروز از عراق وارد کشورمان شده در طی ساعات آتی نیز مرزهای غربی کشور، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، همدان، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: طی 24 ساعت آینده و در روز چهارشنبه نیز موج بارشی خفیفی از کشور عبور خواهد کرد که موجب رشد ابر و بارش پراکنده باران به همراه وزش باد در برخی نقاط استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه درروز پنجشنبه نیز  جریانهای خنک شمالی وارد کشور می‌شود، گفت: با نقوذ این جریانات خنک شمالی، سواحل دریای خزر و استانهای شمالی با رشد ابر و رگبار مواجه خواهد شد.

به گفته وظیفه، بارشهای باران در روز پنجشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: بارشها در اواخر وقت روز پنجشنبه در کردستان، کرمانشاه، همدان و دامنه‌های جنوبی البرز غربی نیز پدید می‌آید.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روزهای جمعه و شنبه نیز سامانه بارشی جدیدی از غرب کشور وارد می‌شود که موجب بارشهای باران و وزش باددر استانهای غربی، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل غربی دریای خزر خواهد شد.

وظیفه، ساری با 36 درجه بالای صفر را گرمترین و کرمان با 5 درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقطه کشور دانست و گفت:‌ دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به  25 درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی تغییر خاصی نخواهد داشت.