بانک سرمایه سودآوری برای این صندوق ندارد

مهدی نیکدل در رابطه با خروج یکی از متهمان پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان از کشور اظهار کرد: این فرد متهم صندوق ذخیره است و در بانک سرمایه بدهی ندارد و اتهام او چنین است که بدهی خود را با املاک تهاتر کرده و در بحث املاک بر سر صندوق ذخیره کلاه گذاشته است.

وی افزود: قوه قضاییه در رابطه با رقم بدهی این فرد هنوز رأیی صادر نکرده است، پرونده او در دادگاه بوده و هنوز محکوم نشده است بنابراین ممنوع‌الخروج نبوده و از کشور خارج شده است اما مشخص نیست که فرار کرده یا خیر و ممکن است به ایران بازگردد.

 

* تصویب فروش سهام بانک سرمایه

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که آیا این صندوق اقدام به فروش سهام بانک سرمایه کرده است؟ گفت: هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان بحث فروش سهام بانک سرمایه را تصویب کرده است و این موضوع در پروسه اجرا قرار دارد؛ بانک سرمایه برای ما سودآوری ندارد و اگر در بخش‌های دیگر سرمایه گذاری کنیم سودآوری بیشتری خواهد داشت.

نیکدل ادامه داد: وظیفه داریم سرمایه‌گذاری‌های صندوق ذخیره فرهنگیان را بهینه کنیم و با فروش سهام بانک سرمایه در بحث خطوط هوایی، عتبات عالیات و سفرهای زیارتی سرمایه گذاری خواهیم کرد و از 9 آبان در بحث عتبات عالیات فرهنگیان ثبت‌نام را آغاز کرده‌ایم،  تمام فرهنگیان شاغل و بازنشسته می‌توانند برای اعزام به عتبات ثبت‌نام کنند و از وام با کارمزد دو درصد و بازپرداخت یک ساله بهره‌مند شوند.

وی درباره وضعیت بدهکاران صندوق ذخیره فرهنگیان گفت:‌ تا کنون هیچ کدام از بدهکاران، بدهی خود را پرداخت نکرده‌‌اند و هیچ رقمی نیز به دست بانک سرمایه نرسیده است امیدواریم با فشار مجلس و قوه قضائیه بدهی‌ها پرداخت شود.