به گزارش فارس، مجید جمشاد عصر امروز در جلسه نیروی انتظامی استان اقدام به تشریح دستگیری راننده متخلف به همراه سلاح جنگی کرد.
وی اظهار داشت: در یک عملیات تعقیب و گریز طولانی، تیم گشت عملیات ویژه پلیس راه استان با توقیف یک دستگاه خودروی متخلف از قانون، یک قبضه سلاح جنگی را از داخل این خودرو کشف کرد.
این مسئول با بیان اینکه تیم گشت عملیات ویژه پلیس راه گیلان به راننده متخلف دستور ایست دادند، تصریح کرد: این تیم در حین انجام مأموریت و گشت‌زنی در محور رشت‌–لاهیجان به یک دستگاه خودروی پراید که مرتکب تخلف شده بود دستور ایست صادر دادند اما راننده بدون توجه به فرمان پلیس اقدام به فرار کرد.
وی ادامه داد: پس از فرار خودرو متخلف تعقیب و گریز پلیس و این خودرو آغاز شده و موضوع توسط تیم گشت به دیگر تیم‌های گشت پلیس راه اعلام شد.
جمشاد با اشاره به اینکه مسیر حرکت خودروی متخلف برای متوقف کردن آن مسدود شد، خاطرنشان کرد: راننده با یک حرکت بسیار خطرناک و جنون‌آمیز با تغییر مسیر ناگهانی در بزرگراه رشت‌ - لاهیجان در خلاف جهت مسیر حرکت خودروهای عبوری اقدام به رانندگی کرد ولی با این کار نتوانست از چنگال قانون فرار کند.
وی ابراز داشت: در تمام طول انجام عملیات تعقیب و گریز با وجود حرکات بسیار خطرناکی که توسط راننده متخلف انجام شد، با هوشیاری تیم‌های گشت پلیس راه به دیگر افراد و خودرو آسیب مالی و جانی وارد نیامد.
فرمانده پلیس راه گیلان با تصریح بر اینکه تعقیب و گریزها منجر به دستگیری راننده متخلف شد، یادآور شد: سرانجام تیم گشت عملیات ویژه پلیس راه در منطقه لولمان موفق به کنترل و متوقف کردن سواری پراید متخلف شد و در بازرسی از این خودرو یک قبضه کلت به همراه ۶ فشنگ جنگی و یک تیغه قمه به دست آمد.
وی، از تحویل این متهم به پلیس آستانهاشرفیه خبر داد و بیان داشت: با توجه به دستگیری این متهم در حوزه استحفاظی آستانهاشرفیه پرونده به همراه متهم به منطقه انتظامی این شهرستان تحویل داده شد.