کاهش آمار سرقت در پایتخت

 سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ  در حاشیه جمع بندی طرح رعد ٤ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح رعد ٤ به ١٥٨ مخفیگاه سارقان و مالخران با حکم قضایی ورود کردیم.

وی افزود: ٣٧٣ سارق و مالخر در طی عملیات ٤٨ ساعت گذشته دستگیر و ٤ باند سرقت از منزل و مغازه منهدم شدند.

سردار رحیمی بیان کرد: ٢٠٠ دستگاه خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ عنوان کرد: در پی اجرای طرح رعد، 30 قبضه سلاح جنگی و شکاری و قلابی از سارقان کشف شد که 24 قبضه آن سلاح جنگی و شکاری و 6 قبضه سلاح قلابی بود.

سردار رحیمی گفت: ارزش ریالی اموال مکشوفه و مسروقه 6 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی بیان کرد: با تلاش همکارانم در پلیس مبارزه با مواد مخدر باند توزیع مواد مخدر منهدم و همچنین 307 کیلوگرم موادمخدر از این باند کشف شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در این عملیات از خرده‌فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر مقادیر زیادی مواد مخدر کشف و  232 تن نیز دستگیر شدند که بیشتر این افراد در پارک ها فعالیت داشتند. همچنین 3 باند کالای قاچاق منهدم شد که ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه 6 میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده است.

رحیمی افزود: با اجرای طرح رعد 100 حلقه سی دی غیرمجاز و مستهجن و بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی عنوان کرد: هدف از اجرای طرح رعد نشان دادن توانمندی‌های پلیس است و تلاش داریم که با مدیریت یگان‌های انتظامی ریسک وقوع جرم را برای مجرمان بالا ببریم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: این طرح بر اساس نیازمندی‌های شهروندان اجرا می‌شود و برای حفظ امنیت مردم محله به محله تلاش می‌کنیم و از شهروندان درخواست می‌کنیم که در صورت مشاهده هر موردی در این زمینه حتما به پلیس آگاهی اطلاع رسانی کنند تا با اغفال گران شهر برخورد شود.

سردار رحیمی با بیان اینکه در طی اجرای طرح رعد یک باند قاچاق گوسفند در جنوب تهران شناسایی شدند، افزود: همچنین در میان اعضای این باند دو تبعه افغان به همراه 200 رأس گوسفند وجود داشتند که در نهایت دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: از زمان اجرای طرح رعد از شهریور ماه تاکنون میزان سرقت‌ها 6 درصد کاهش و کشفیات پلیس 17 درصد افزایش یافته است، البته در این راستا با تجهیز پلیس سرعت کار و برخورد با مجرمان قطعا افزایش می‌یابد.

وی در پایان در خصوص اجرای طرح پلیس دوچرخه‌سوار اذعان کرد: این طرح اجرایی نشده است و باید ابتدا کارهای اطلاعاتی آن انجام شود و در صورت تصویب اجرایی می‌شود.