ساخت 35 مدرسه در مناطق زلزله زده به همت خیرین

محمد رضا قربانی،‌ مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران در گرد‌همایی خیرین برگزیده مدرسه‌ساز شهر تهران عصر روز 3 شنبه در مجمع خیرین مدرسه ساز برگزار شد، هدف اصلی برگزاری گرد‌همایی خیرین برگزیده مدرسه‌ساز را هم‌اندیشی خیرین دانست و گفت: ما در اولین مرحله از این گردهمایی، 50 خیر را دعوت کردیم و جلسه آینده در بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

ساخت 35 مدرسه در مناطق زلزله زده به همت خیرین

در ادامه محمد‌رضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت:  650 هزار خیر مدرسه‌ساز در داخل کشور و  هزار نفر در خارج از کشور داریم که امیدواریم این تعداد همواره روز‌افزون باشد.

 حافظی در زمینه حادثه زمین‌لرزه کرمانشاه، گفت: خیرین مدرسه‌ساز تعهد کردند که 35 مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ساخته شود و با تلاش‌های خیرین و مردم مشکل فضای آموزشی در کرمانشاه نداشته باشیم.

احداث 110 هزار کلاس درس در 20 سال گذشته

در ادامه نعمت بنی‌آدم، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران، گفت: در 20 سال گذشته 110 هزار کلاس درس در سراسر کشور احداث شده است.

بنی‌آدم در خصوص نحوه جذب بیشتر خیرین در کشور گفت: مردم ایران قلب‌هایی سرشار از محبت دارند، ایرانیان از قدیم نیکو‌کار بودند و ذاتی خیر‌خواهانه داشتند، اطلاع رسانی کافی در مورد اقدامات خیرین مدرسه‌ساز باعث می‌شود مردم در این راه خیر مشارکت داشته باشند و خوشبختانه شاهد آن هستیم که مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران به الگویی در کشور تبدیل شده  و در نهضت مقدس مدرسه‌سازی پیشرو است.

لزوم تبلیغ و اشاعه فرهنگ مدرسه سازی

حجت‌الاسلام سید محمد‌رضا میرتاجدینی از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی و از خیرین مدرسه‌ساز در خصوص جذب حداکثری خیرین کشوری در امر مدرسه‌سازی گفت: باید خاطرات خیرین مدرسه‌ساز به صورت مستندی تهیه و در شبکه‌های صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی پخش شود.

احمد هوشنگی، رئیس بیماران خاص استان تهران و از خیرین مدرسه‌ساز گفت: علاوه بر اهمیت سخت‌افزار و ساخت فیزیکی مدارس باید یک کمیته‌ای تشکیل دهیم تا به معضلات اجتماعی مناطق آسیب پذیر پرداخته شود.

کمترین و بیشترین فضای آموزشی در کدام استان هاست؟

مریم خوشروی، یکی دیگر از خیرین مدرسه‌ساز  تغییر کاربری مدارس ساخته شده به دست خیرین  را به مدارس غیردولتی و تیز‌هوشان از دغدغه‌های خیرین دانست و گفت: تهیه صندوق‌های جمع‌آوری مبالغ خیر‌خواهانه مردم در معابر شهری، دانشکده‌ها و ادارات، تبلیغات محیطی و تبلیغات در صدا و سیما، تلاش برای معرفی مجمع خیرین مدرسه‌ساز در میان اصناف و بازاریان، همکاری بیشتر سازمان‌ها و ارگان‌ها مثل وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و شهرداری‌ها و افزایش مشارکت زنان خیر از جمله مهم‌ترین راهکار‌های خیرین مدرسه ساز عنوان کرد.

وی ادامه داد: طبق آمار‌های وزارت آموزش و پرورش، سهم هر دانش‌آموز از فضای آموزشی در کشور، 16/5 مترمربع است، این در حالی است که استاندارد فضای آموزشی در جهان 39/8 مترمربع است و استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، قم و گیلان کمترین فضای آموزشی را برای دانش‌آموزان خود دارند و برای ساخت 34 هزار کلاس درس هزینه‌ای بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان نیاز است تا نظام آموزشی کشور را به استاندارد‌های جهانی برساند.