به گزارش روابط عمومي طرح شناي طول خليج فارس با عنوان "خليج هميشه فارس"، "محمد کبادی " مسئول پایگاههای امداد و نجات دریایی کشور در سازمان امداد و نجات، مسئول آموزش و عملیات های آبی سطحی و زیرسطحی تیم های واکنش سریع کشور در سازمان امداد و نجات ومربی آموزش شنا و نجات غریق غواصی که در حال حاضر عضو جمعیت هلال احمر کشور است، هفته آینده ، شنای ۱۲۸۰ کیلومتری خود را در آب های آزاد خلیج فارس از تنگه هرمز تا اروند كنار را با پیام صلح و نوع دوستی آغاز مي كند.
در این پروژه یک گروه ۲۵ نفره متشکل از تیم فنی و پشتیبانی و گروه پزشکی کبادی را همراهی می کنند. تمرینات آماده سازی این پروژه تقریبا از ۲ سال گذشته آغاز شده و تمام شرایط فنی واب و هوایی بر اساس مطالعات دانشگاهی و تخصصی مورد بررسی کامل قرار گرفته است.

وی که تمرینات خود را در دو دوره در جنوب کشور آغاز کرد و از مراحل سبک به تمرینات سخت دریایی و خشکی مراحل آمادگی را طی نمود، در حال حاضر با پایان تمرینات در جزیره کیش و جزیره هندورابی، در آمادگی روحی و بدنی کامل به سر می برد و به گفته مدیر فنی گروه به ۹۵ درصد آمادگی رسیده است.

با توجه به شروع فصل زمستان و به دلیل وزش بادهای موسمی، قطعا کبادی روزهای سختی را در شنای ۱۰۰ روزه پیش رو خواهد داشت. با این وجود بر اساس اعلام مدیر فنی گروه، پیش بینی های ضروری پیش از شروع پروژه صورت گرفته و تدابیر لازم برای مقابله با تغییرات آب و هوایی به ویژه وزش بادهای موسمی اندیشیده شده است.
بر اساس اعلام مسئولان فنی گروه، کبادی با پشت سرگذاشتن ۲ دوره تمرینی سخت در جنوب کشور و پس از استراحتی کوتاه، هفته آینده این پروژه عظیم ملی را آغاز می کند.

ضمن اینکه مستندات کامل روند پروژه از ابتدا تا انتها برای تبت در کتاب رکوردهای جهانی گینس ارسال می شود. بنابراین کبادی با شنای هزار و ۲۸۰ کیلومتری در آب های آزاد خلیج همیشه فارس، نام خود را در کتاب گینس به عنوان شناگری که طولانی‌ترین مسافت را در آبهای آزاد دنیا شنا کرده است، به ثبت خواهد رساند.
یادآور می شود طرح شنای طول خلیج فارس، یک طرح ملی و با هدف مبارزه با تهاجم فرهنگی وسیع بیگانگان نسبت به کمرنگ و یا محو نمودن نام خلیج همیشگی فارس و تغییر آن با نام جعلی خلیج عربی در نقشه های جغرافیایی، مکاتبات، ادبیات سیاسی و اذهان عموم مردم جهان است.

از اهداف اختصاصی طرح می توان به رکورد شکنی در رشته ورزشی شنای آزاد با مسافت طولانی در جهان و ثبت در کتب رکوردهای جهانی (گینس) و اعتلای ورزشی ایران اسلامي در عرصه بین المللی، همچنین شناسایی و معرفی خلیج همیشگی فارس با نام واقعی و تاریخی خود و همچنین معرفی عظمت و اقتدار ایرانیان در عرصه آبهای خلیج پارس و منطقه خاورمیانه به کشورهای غربی و اعراب حوزه خلیج فارس اشاره کرد.