لزوم توجه بیشتربه بحران آسیب‌های اجتماعی در مدارس

فاطمه سعیدی درباره آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان اظهار  کرد: آسیب‌های اجتماعی را نمی‌توان کتمان کرد و مدعی شد وجود ندارند. امروز با بحران آسیب‌های اجتماعی در جامعه رو به رو هستیم‌ که مدارس را هم درگیر کرده است.

وی افزود: آمار درستی را نمی‌توان از آسیب‌های اجتماعی ارائه کرد و مسئولان نخواسته‌اند از آسیب‌های اجتماعی  آمار وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:  در مدارس شاهد آسیب‌های اجتماعی هستیم و نیاز است مدیران آمار آسیب‌ها رابه مناطق و ادارات آموزش و پرورش ارائه کنند اما متاسفانه به دلیل نحوه رفتار اداره‌های آموزش و پرورش در این رابطه, مدیران مدارس مدیر جرات نمی‌کنند آسیب‌ها را گزارش دهند.

سعیدی ادامه داد: نگاه مدیران به دانش‌آموزان همانند فرزندان خود است به همین دلیل دوست ندارند گزارش خطاهای آنها را ارائه دهند و مدیران برخی آسیب‌ها را در سامانه ثبت نمی‌کنند.

وی مطرح کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی شاهد تابوها هستیم و برخی از مدیران این مسائل را تابو می‌دانند و  خیلی علاقمند به ارائه آمار نیستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه پرسشگر تصریح کرد: ممکن است آمارهای موجود نیز،  آمار واقعی نباشد. علنی کردن آمار خانواده‌ها را نگران می‌کند، اما برای برنامه‌ریزان‌ داشتن ‌ضروری است. باید برنامه‌ریزان کشوری از آمار آسیب ها مطلع باشند.