موضوع دفن بدون مجوز اجساد زلزله زدگان کرمانشاه در حال بررسی است

بهنام سعیدی بیان کرد: تنها منبع رسمی اعلام آمار کشته شدگان زلزله استان کرمانشاه پزشکی قانونی است و به استناد آمار این مجموعه، سازمان مدیریت بحران اطلاع رسانی در خصوص تعداد دقیق کشته شدگان را بر عهده دار است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: تاکنون تعداد کشته شدگان زلزله کرمانشاه 484 تن و مجروحان آن نیز 7 هزار و 817 تن اعلام شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه احتمال داشت تعدادی از اجساد زلزله زدگان در روستاها بدون مجوز دفن شده باشند، لذا برای بررسی این موضوع کمیته‌ای تشکیل شد. البته تاکنون تعدادی جواز دفن صادر شده است و پیش بینی می‌کنیم میزان آن تغییر کند و افزایش یابد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اذعان کرد:‌خوشبختانه تمام مایحتاج زلزله زدگان فراهم شده است و تنها دغدغه مردم زلزله زده کرمانشاه تهیه کانکس است که در همین خصوص مردم، دولت و سپاه دست به کار شدند و برای تعدادی از زلزله زدگان کانکس تهیه کردند.

وی در پایان بیان کرد:‌ مواد سوختی و خوراکی تحویل زلزله زدگان شده است، همچنین سایر دستگاه‌های مسئول از جمله هلال احمر در صحنه هستند و به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه خدمات رسانی می کنند.