افزایش جرایم خُرد در برخی شهرها

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا امروز (چهارشنبه) با حضور در دفتر نظارت همگانی ناجا و دیدار صمیمانه با مردم برای رسیدگی به مشکلات آنها در جمع خبرنگاران اظهارکرد:سامانه 197 نقطه اتصال بین ناجا و مردم است که در سالهای گذشته باعث ارتقای کار پلیس شده است و بخشی از مشکلات را حل کرده است.

وی افزود: در 8 ماهه نخست سال یک میلیون تماس با سامانه 197 گرفته شده است که از این میزان 331هزار و 657 تماس قابل پیگیری بود.

افزایش 8 درصدی تقدیر از ناجا نسبت به سال گذشته

فرمانده ناجا ادامه داد: از کل تماس های گرفته شده با سامانه 197حدود 46 درصد انتقاد، 5درصد شکایت، 18درصد پیشنهاد و 30درصد تقدیر و تشکر از ناجا بود که میزان تقدیر از ناجا نسبت به سال گذشته 8درصد افزایش پیدا کرده است.

سردار اشتری در رابطه با وضعیت امنیت در کشور گفت: امنیت در سراسرکشور در سطح عالی است و در خصوص جرایم در بعضی شهرها افزایش و در بعضی شهر ها کاهش داشتیم که در مجموع دستگاه قضایی و پلیس سعی در پیشگیری از جرایم دارد.

افزایش جرایم خُرد در برخی شهرها

وی افزود: در مجموع جرایم بزرگ و خشن در کشور کاهش و برخی جرایم خُرد دربعضی شهر ها افزایش پیدا کرده است.

فرمانده ناجا در خصوص پیشنهاد کاهش 10کیلومتری سرعت خودرو ها در اتوبان ها از سوی وزارت راه گفت: این پیشنهاد از سوی کمیسیونی در وزارت راه مطرح شده است و نیاز به بررسی و کار کارشناسی دارد که به زودی نتایج آن اعلام می شود.

سردار اشتری در مورد مراجعات و تماس های مردمی با سامانه 197 بیان کرد: اگر مشکلات مردم با تماس با این سامانه برطرف نمی شد با آن تماس نمی گرفتند اما برخی مردم شکایت دارند که کار آنها انجام نمی شود و علت آن هم این است که کار آنها به پلیس مرتبط نمی شود .

وی ادامه داد: این طور نیست که ماموران ما با مسائل سلیقه ای برخورد کنند و اگر مشکل مردم با تماس با سامانه 197 حل نشد می توانند به بازرسی کل ناجا مراجعه کنند.

فرمانده ناجا در خصوص بیشترین علت تماس مردم با سامانه 197گفت: برخی تماس ها انتقاد از کار پلیس است که ما به آنها رسیدگی می کنیم.

سردار اشتری گفت: برخی از تماس ها به برخورد نامناسب ماموران پلیس مربوط می شود، ما حتما به مامور مورد نظر تذکر می دهیم اما مردم هم باید توجه داشته باشند که ماموران پلیس در شرایط سختی کار می کنند.