به گزارش ايسنا, سردار بهرام نوروزي در حاشيه همايش استاني روساي كلانتري و پاسگاههاي فرماندهي انتظامي استان لرستان، با اشاره به حضور گسترده و بينظير مردم در عزاداري اباعبدالله الحسين (ع) در سالجاري، گفت: با تعامل صميمي با هيئتهاي عزاداري و راهاندازي همياران پليس، محرم امسال هيچگونه مشكلي در عزاداري نداشتيم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا همچنین به تحرکات فتنه‌گران در سال ۸۸ اشاره کرد و افزود: حماسه ۹ دی، یک پیروزی و یک حرکت تاریخی است که از برکات عاشورا بود.

وی با اشاره به کاهش جرائم در ایام محرم افزود: در بعضی از جرائم ۵۰،۴۲ و ۳۵ درصد کاهش داشته‌ایم که این بیانگر آن است که حتی مجرمان در این ایام، از جرم دست کشیده‌اند.

نوروزی با اشاره به بیانات مقام‌معظم‌رهبری در راستای عملکرد و وظایف نیروی انتظامی از عملکرد مجموعه انتظامی استان لرستان در راستای تعامل و رسیدگی به مشکلات جانبازان و بازنشستگان تقدیر و تشکر کرد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا توجه به امر مشاوره را ضروری دانست و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، در سطح کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی استان، ۲۲۵ درصد افزایش پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره در مقایسه با مدت مشابه صورت گرفته است.

نوروزی با اعلام خبر افزایش ۵۱ درصدی پرونده‌های منجر به صلح و سازش، بر ضرورت ریشه‌یابی جرائم همراه با تجزیه و تحلیل و ارائه راهکارهای مناسب، تاکید کرد.

اصلاح هندسی راه‌های فرعی به اصلی برای کاهش تصادفات

کلانتری‌ها کوچک شده ناجا هستند

وی با بیان اینکه صبر و خوش اخلاقی و برخورد مناسب با مردم، ما را به اهداف سازمانی می‌رساند، خواستار پیگیری اصلاح هندسی راه‌های فرعی به اصلی برای کاهش تصادفات شد.

نوروزی با بیان اینکه کلانتری‌ها یک مینیاتور کوچک‌شده نیروی انتظامی هستند، گفت: همه وظایف نیروی انتظامی تقریبا در کلانتری‌ها متجلی‌شده و این محل‌ها به مامن و محلی برای پناه مردم و رسیدگی به مشکلات آنان است.

کاهش شکایت از ماموران پلیس

ارزیابی مردم از وضعیت امنیت و جامعه، ملاک ارزشی ناجاست

وی تصریح کرد: پلیس پیشگیری، یکی از با تعامل‌ترین بخش‌های ناجا با دستگاه‌های دولتی و خصوصی است و به همین خاطر از گستردگی زیادی برخوردارست

رییس پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد: تمرکز به استانداردسازی رفتار پلیس، نه تنها میزان شکایت مردم از ماموران پلیس‌راه را کاهش داده بلکه شکایت‌ها هم نرم‌تر شده است.

نوروزي با بيان اينكه ملاك ارزشي ناجا، ارزيابي مردم از وضعيت امنيت و جامعه است، گفت: امنيت جامعه در گرو عملكرد كلانتريهاست.