به گزارش مهر، استانداردهای ملی پوشش کارکنان پرستاری موسسات درمانی تعیین شد و در صورت تایید شورای سیاستگذاری و شورای معاونان وزارت بهداشت با دستور وزیر بهداشت برای اجرا به دانشگاهها ابلاغ می شود.

آذر محمودی، کارشناس مسئول دفتر پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد: بر اساس این استاندارد یونیفرم پرستاران زن شامل روپوش سفید، مقنعه و شلوار سورمه ای و لباس فرم پرستاران مرد نیز شامل روپوش سفید و شلوار سورمه ای است.


وی ادامه داد: البته همه پرستاران دارای کارت شناسایی هستند و با رنگ از یکدیگر متمایز می شوند به عنوان مثال، لیبل مربیان پرستاری طلایی، دانشجویان پرستاری سبز فسفری و پرستاران در همه بخشها سفید است.

محمودی افزود: همچنین بر این اساس فرم مترون بیمارستان(مدیر پرستاری) به رنگ سورمه ای است و سوپروایزرهای زن با نوار طلایی بر روی مقننه و سوپر وایزرهای مرد با نوار طلایی بر روی یقه روپوش مشخص می شوند. سرپرستاران هم با یک نوار طلایی بر روی مقنعه مشخص می شوند.

کارشناس مسئول دفتر پرستاری وزارت بهداشت گفت: لباس بهیاران نیز سر تا پا سفید با کارت شناسایی سفید و کمک بهیاران سرتا پا کرم با کارت شناسایی سفید هستند.

وی افزود: برای اجرای طرح یکسان سازی یونیفرم ارائه کنندگان خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و خدماتی کارگروهی متشکل از کارشناسان فنی در حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت تشکیل شد.

محمودی یادآور شد: پس از مطالعه متون و مطالعات میدانی و استفاده از نظرات روانشناسان در حوزه روانشناسی رنگها پیش نویس طرح تهیه شد و پس از تایید وزارت بهداشت برای تصویب به شورای سیاستگذاری سلامت وزارت بهداشت ارائه شد.