مهم‌ترین علت مرگ زودهنگام تا سال 2020

به گفته محققان، شمار افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی تا چند سال آینده از تعداد افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی پیش خواهد گرفت و مهم‌ترین دلیل آن نیز شیوع چاقی و مصرف الکل است. 

براساس داده‌های موجود، انتظار می‌رود بیماری‌های کبدی موجب مرگ سالانه 80 هزار نفر تا سال 2020 شود؛ ضمن اینکه اکثر این افراد جوان یا نهایتا میانسال هستند. 

این مطالعه پیش‌بینی می‌کند، تا سال 2020 حدود 76 هزار نفر در اثر بیماری قلبی جان خود را از دست بدهند و بعد از سال 2020 نیز با کاهش آمار مرگ و میر افراد در اثر بیماری قلبی مواجه خواهیم بود. 

آمار و ارقام موجود نشان می‌دهد، بیش از یک سوم افرادی که در اثر بیماری‌های کبدی جان خود را از دست می‌دهند، زیر 40 سال سن دارند. 

پروفسور نیک، سرپرست و محقق ارشد این مطالعه می‌گوید:‌ «نتایج این پژوهش‌ها نشان داده است، جهان در معرض بحران بیماری کبد قرار دارد؛ مصرف الکل نیز علاوه بر بیماری‌های کبدی، افراد را در معرض انواع سرطان‌ها قرار می‌دهد».

بر اساس داده‌هایی که به تازگی منتشر شده است، انگلیس دارای بالاترین نرخ چاقی میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است؛ فراگیری معضل چاقی نباید منجر به عادی شدن آن شود و دولت‌ها قبل از آنکه متحمل هزینه‌های بسیاری برای کنترل آن شوند، باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهند. 

گزارشی که به تازگی منتشر شده، حکایت از آن دارد که چاقی به طور مستقیم عامل ایجاد سالانه بیش از 18 هزار انواع سرطان در انگلیس است.