ورود شرکت پست به بازار 8 هزار میلیارد تومانی پیک موتوری

گسترش استفاده از اپلیکیشن‌های متنوع و رفع نیاز روزانه از طریق آنها در زمره رفتارهای روزمره افراد وارد شده که نفوذ آنها در زندگی اشخاص در زمان در دسترس نبودن اپلیکیشن‌ها مشخص می‌شود.

در میان اپلیکیشن‌های موجود، برنامه‌هایی که در حوزه حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد بیشتر از سایرین شناخته شده و سهم بالایی از پاسخگویی به نیازهای افراد را شامل می‌شود.

با موفقیت این ایده در زمان اندکی شاهد تعریف و برنامه‌ریزی اپلیکیشن‌هایی برای ارسال بسته و یا به تعریفی پیک موتوری بودیم که استقبال از آن نیز همچون اپلیکیشن های مشابه قابل توجه بود.

پیک های موتوری که پیش از این بازار گرمی برای خود داشتند با اضافه شدن اپلیکیشن به آنها پرکارتر از همیشه مشغول به کار خود شدند تا جایی که به رقیب قدری برای پست تبدیل شده اند.

شرکت پست نیز برای خالی نکردن عرصه برای رقبا از سامانه پست من رونمایی کرده ولی با این حال گوی سبقت همچنان در دست رقبا است. البته پیش از این نیز طرح‌هایی همچون پست تلفنی در سال‌های گذشته برای متقاضیان فراهم شده بود تا از این طریق بازار از دست رفته خود را جبران کنند.

این ظرفیت صدای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز در آورد تا جایی که آذری جهرمی در روز جهانی پست در این خصوص اعلام کرد: با تحقیقات اولیه دریافتیم تنها در خدمات پیک موتوری می‌توانیم بازار دو میلیارد دلاری که معادل 8 هزار میلیارد تومان داشته باشیم که این به معنای ده برابر شدن ثروت و ایجاد اشتغال و رفاه است.

برای مقایسه این میزان درآمد باید به این نکته توجه داشت که درآمد سال گذشته شرکت پست بنا بر اعلام مسئولین این حوزه 200 میلیون دلار بوده است.

حال باید منتظر ماند و دید با توجه به وعده فعالیت دو اپراتور خصوصی در حوزه پست استفاده از این ظرفیت‌های کمتر شناخته شده تا چه میزان افزایش می‌یابد و به منبع درآمدی برای این شرکت‌ها تبدیل می‌شود یا همچنان اپلیکیشن‌ها برنده این بازی خواهند بود.