بیوگرافی شهید محمد آذرآباد

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.شما می توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس را در ادامه بخوانید:

شهید محمد آذرآباد سال1349 در شهرستان نقده دیده به دنیا آمد، در دامن پر ازمهر و محبت خانواده رشد و نمو کرد تا اینکه به سن تحصیل رسید و وارد مدرسه گردید. دوره ابتدایی را با موفقیت سپری نمود و سپس دوره راهنمایی و متوسطه را نیز با علاقه خاصی به پایان برد و مدرک دیپلم را اخذ کرد.

عشق به میهن و انقلاب باعث پیوستن او به سبزپوشان نیروی انتظامی گردید و به عنوان درجه دار استخدام شد و با قلبی سرشار از خلوص و ایمان و با کوله باری از وظیفه شناسی و خدمتگزاری در منطقه محروم و دورافتاده ماکو در منطقه کلیساکندی با مستضعفان خاک نشین همدل و همراه و هم زبان شد.

عمری عاشقانه خدمت کرد و صادقانه در مسیر انقلاب و پاسداری از ارزشهای الهی گام زد و مردانه، عَلَم تعهد و تکلیف را بر دوش کشید.این جوان باوفا و متعهد، خانواده ای مذهبی داشت و در این فضای معنوی خانواده رشد کرده بود،به اهل بیت عصمت و طهارت علاقه خاصی داشت و خانواده اش او را خیلی دوست داشتند.

ملت ایران برای پاسداری از انقلاب جوانان زیادی را تقدیم کرده بود. جبهه های ایران با نفس گرم رزمندگان حال و هوای دیگری می گرفت. دوران جنگ تمام شده بود اما پایگاه ها، مرزها و پادگانها در حال آموزش نظامی و آماده ساختن سربازان و رزمندگان برای روزهای احتمالی جنگی دیگر بودند.

شهید محمد آذرآباد هم در یکی از پایگاه های شهرستان ماکو مشغول انجام وظیفه بود که بر اثر کولاک شدید و توفان، در تاریخ1372/8/11 به شهادت رسید.