نکات مهمی که باید درباره دوست مبتلا به آسم تان بدانید

ممکن است به خاطر آسم خجالت بکشند

اکثر افرادی که به آسم مبتلا هستند تجربیاتی از حمله آسم در محل‌های مختلفی مانند مدرسه، مهمانی‌ها و اماکن عمومی دارند که احتمالاً باعث خجالت و شرمندگی‌شان در میان مردم شده است. احتمالاً مردم نیز تا زمانی که حمله تمام شود به آن فرد خیره می‌شوند و عموماً کار خاصی انجام نمی‌دهند.

سفر ناگهانی نمی‌کنند

همه‌ی افرادی که به آسم مبتلا هستند برای یک بیرون رفتن ساده از خانه تا محل کار نیز باید به یاد داشته باشند که وسایل پزشکی خود را همراه داشته باشند چه برسد به اینکه بخواهند چند روزی مثلاً آخر هفته به دل طبیعت بروند. پس سفر بدون برنامه‌ریزی برای افراد مبتلا به آسم غیر ممکن است.

آن‌ها معمولا باید به دکتر مراجعه کنند

در هنگام ابتلا به آنفولانزا، آلرژی، بیماری و در مواقع معمول بیشتر از هر فرد دیگری نیاز دارند که فورا به دکتر مراجعه کنند؛ که این مسئله کمی نا امید کننده است و شما به عنوان دوست یا شریک زندگی او باید بدانید که آن فرد نیاز دارد که دائماً بخشی از وقت خود را برای رفتن به پزشک قرار دهد.

آن‌ها از زمستان متنفر هستند

نفس کشیدن در زمستان برای افراد مبتلا به آسم دشوار می‌شود زیرا سرمای هوا باعث ایجاد اسپاسم در سیستم تنفسی می‌شود. پس به خاطر داشته باشید که آن‌ها در روزهای سرد زمستانی بهتر است یا اصلاً از خانه خارج نشوند و یا اینکه از ماشین برای رفت و آمد خود استفاده کنند تا کمتر در معرض هوای سرد قرار گیرند.

همچنین شاید سرماخوردگی و آنفولانزا برای افراد عادی با مشکلاتی از جمله درد گلو همراه باشد اما برای افراد مبتلا به آسم همه چیز جدی‌تر می‌شود و همین سرماخوردگی کوچک می‌تواند به یک عفونت بزرگ تبدیل شود و کار آن‌ها را به بستری شدن در بیمارستان بکشاند.

آن‌ها باید در خریدهای شما دخالت کنند

هنگامی‌که با فردی مبتلا به آسم زندگی می‌کنید یا با او قرار ملاقاتی دارید باید به خاطر داشته باشید که از چه وسایل آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنید و جنس لباس‌های شما چیست، زیرا ممکن است نوع خرید محصولات برای شما مهم نباشد اما برای فردی که مبتلا به آسم است می‌تواند حساسیت‌های سختی برای آن‌ها ایجاد کند

آن‌ها بیمارند یا نه!

این نکته را بدانید که آسم یک بیماری خاص، نیست و برای اطرافیان نیز هیچ خطری ندارد. شما اطمینان داشته باشید فرد مبتلا به آسم به‌جز یک مشکل در بخش تنفسی ساده، هیچ مشکل دیگری ندارد و جای نگرانی برای شما نیست.

آن‌ها می‌توانند ورزش کنند؟

برخی از مردم فکر می‌کنند که افراد مبتلا به آسم نمی‌توانند فعالیت‌های ورزشی را انجام دهند. این نکته را بدانید که ورزش و فعالیت بدنی کنترل شده می‌تواند برای بیماران مبتلا به آسم مفید باشد و بسیاری از مبتلایان به این بیماری هم اکنون در حال پرداختند به ورزش حرفه‌ای هستند. فقط آن‌ها باید بیشتر مراقبت کنند، با دکتر خود مشورت کنند.

به‌طور خلاصه باید گفت آسم یک چالش معمولی برای افرادی است که به آن مبتلا هستند، اما باید بدانید اگر دوست، خانواده و یا حتی همسر شما به این مشکل دچار است با رعایت چند نکته ساده شما هم می‌تواند یک زندگی ساده، معمولی و شاد را کنار آن‌ها تجربه کنید و هیچ تفاوتی با دیگر افراد جامعه نداشته باشید.