افزایش تولید موادمخدر در کشور افغانستان

سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به دستاوردهای پلیس مبارزه با مواد مخدر در کشف انواع این مواد در سال جاری اظهار کرد: آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد در 9 ماه نخست امسال میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشته و در مجموع 525 تن انواع موادمخدر اغلب آن را تریاک تشکیل می‌داده توسط همکاران ما شناسایی و کشف شده است.

سخنگوی ناجا با اشاره به افزایش تولید موادمخدر در کشور افغانستان گفت: براساس گزارش‌های موجود در سال جاری میلادی سطح زیر کشت زمین‌های کشور افغانستان که به کاشت مخدر اختصاص یافته 60 درصد افزایش یافته است و در مجموع 321 هزار هکتار از زمین‌های این کشور زیر کشت تریاک رفته است.

وی اضافه کرد: براساس این گزارش‌ها در سال جاری تولید مواد مخدر در افغانستان به 9 هزار تن رسیده و 90 درصد رشد داشته است. 

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه کشفیات موادمخدر پلیس در سال جاری در 10 سال اخیر بالاترین میزان بوده از افزایش 70 درصدی دستگیری توزیع‌کنندگان موادمخدر و افزایش 20 درصدی جمع‌آوری معتادان متجاهر خبر داد. 

وی در پایان با هشدار به خانواده‌ها نسبت به کنترل فرزندانشان خاطرنشان کرد: آمارهای موجود نشان می‌دهد سن اعتیاد در مردان به 24 سال و در زنان به 26 سال رسیده است و متاسفانه آغاز انحراف و اولین تجربه مصرف مواد در ایران به سن 15 سال رسیده است.