به گزارش ایسنا، دنبالهدار لاوجوي (Lovejoy) در شيرجه خود به درون جو داغ خورشيد، آن را دور زده و سالم از آن خارج شده بود.

به گفته دانشمندان، این دنباله‌دار که شیرجه قهرمانانه آن از سوی پنج فضاپیمای رصدخانه دینامیک خورشیدی، کاوشگرهای استریو، ریزماهواره پروبا۲ اروپا و رصدخانه خورشیدی و هلیوسفری ناسا و اسا رصد شده، از هسته یخی بسیار بزرگی برخوردار بوده که توانسته نزدیکی یک ساعته در برابر تاج خورشیدی چندین میلیون درجه‌ای را تاب بیاورد.

در تصاویر رصدخانه دینامیک خورشیدی، ‌دنباله این جسم آسمانی در زمان ورود به جو داغ خورشید و در فاصله ۱۲۰ هزار کیلومتری سطح آن به شدت حرکت می‌کرده که به زعم دانشمندان احتمالا نشانه مواجهه آن با امواج پلاسمای درون تاج یا حتی حلقه‌های مغناطیسی جو این ستاره بوده است.

دنبالهدار لاوجوي در دسامبر ۲۰۱۱ توسط تري لاوجوي، ستارهشناس آماتور استراليايي كشف شد. دانشمندان به سرعت دريافتند كه اين جسم از خانواده دنبالهدارهاي كروتس است كه در فاصله بسيار نزديكي از خورشيد حركت ميكنند. اين اجسام بسيار كوچك و در تعداد زياد بوده و رصدخانه خورشيدي و هليوسفري تقريبا هر چند روز يكبار، سقوط يكي از آنها را در خورشيد رصد ميكند؛ اما لاوجوي بسيار بزرگتر از دنبالهدارهاي ديگر كروتس بوده و اين حد نزديكي و سپس نجات آن از محيط بسيار داغ خورشيد بسياري از دانشمندان را متعجب كرده است.