به نوشته روزنامه ایران، مقرر بود در جلسهاي با حضور مسئولان هلال احمر و اورژانس كشور درباره نحوه راهاندازي اورژانس هوايي كشور تصميمگيري شود، اما اين جلسه برگزار نشد و در نهايت در جلسه مسئولان اورژانس با كميسيون بهداشت و درمان كشور، نمايندگان به منظور حمايت از راهاندازي اورژانس هوايي كشور قول مساعد دادند. دكتر غلامرضا معصومي، رئيس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي در اين باره به خبرنگار با استناد به ماده ۸۵ برنامه چهارم توسعه كشور گفت: براين اساس مقرر شده بود با عنوان پوشش فراگير اورژانس پيش بيمارستاني كشور، پوشش اورژانس در شهرها و جادههاي اصلي صورت گيرد، اما در برنامه پنجم موضوع پوشش جادههاي فرعي هم اضافه و با توجه به اهميت عدالتمحوري مقرر شد جادههاي روستايي و فرعي هم زير پوشش اورژانس برود.
وی افزود: تحقیقات ما نشان داد که علاوه بر نقاط پرحادثه در جاده‌های فرعی، پوشش ۱۵۰ هزار کیلومتر از جاده‌های فرعی به هیچ وجه مانند ۳۳ هزار کیلومتر جاده اصلی از طریق زمینی و با راه‌اندازی هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه اورژانس مقدور نخواهد بود، چرا که در این صورت به استخدام ۱۰۰ هزار پرسنل و تعداد زیادی آمبولانس نیاز داریم که تأمین آن غیرممکن است.
وی با اعلام این که با هر آمبولانس هوایی می‌توان تا شعاع ۳۰ کیلومتری را پوشش داد، گفت: براین اساس مشخص شد که باید در ۴۵ نقطه کشور امداد هوایی راه‌اندازی شود و این مهم به مجلس ارائه شد و موفق به کسب حمایت نمایندگان مجلس شدیم. معصومی با اشاره به این که با راه‌اندازی اورژانس هوایی علاوه بر جاده‌های فرعی مناطق صعب‌العبور، بیماران در راه مانده و غیره هم پوشش داده خواهد شد، تصریح کرد: برای خرید هر مدیکوپتر اورژانس هوایی ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان، برای نگهداری هر کدام آنها ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان و در کل سالانه ۴۰ تا ۴۵ میلیارد تومان برای نگهداری مجموع مدیکوپترهای مورد نیاز اورژانس هوایی کشور احتیاج داریم. به گفته وی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با راه‌اندازی هرچه سریعتر اورژانس هوایی کشور موافق بودند و قول مساعد دادند تا بودجه مورد نیاز این مهم را تأمین کنند.
حمایت جدی از راه‌اندازی اورژانس هوایی می‌کنیم
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم در این باره به گفت: راه‌اندازی اورژانس هوایی برای پوشش مصدومان در جاده‌های صعب‌العبور و روستایی ضروری است.
انوشیروان محسنی بندپی با بیان این که با کمک اورژانس هوایی می‌توان به تعداد مصدومان بیشتری خدمت ارائه داد، افزود: مجلس شورای اسلامی برای راه‌اندازی اورژانس هوایی حمایت جدی خواهد کرد، کما اینکه در سال‌های اخیر کمک‌های جدی خود را برای افزایش پایگاه‌ها و ناوگان اورژانس هوایی کشور انجام دادیم.
وي با اشاره به اين كه موضوع اورژانس هوايي به عنوان ضرورت و اولويت اصلي در كميسيون بهداشت مطرح شد، اذعان كرد: مجلس و دولت با توجه به موفقيتآميز بودن اجراي آزمايشي اورژانس هوايي بايد حمايتهاي جدي خود را در اين زمينه به كار ببندند.