ترسناک ترین زلزله های جهان+ عکس

 امروز معمولا زلزله های زیر 3 ریشتر غیر محسوس می باشد و در مقابلزلزله های بالاتر از 6 ریشتر خسارت های سنگینی به بار می آورد.

 در ادامه لیست بزرگترین زلزله های رخ داده در تاریخ جهان را می بینید:

1-قدرتمندترین زلزله ای که در تاریخ ثبت شده زلزله 9.5 ریشتری شیلی در سال 1960 است که در حدود 2هزار کشته و 2میلیون بی خانمان بر جای گذاشت. البته دلیل تلفات کم این زلزله بزرگ عمق زیاد آن بوده است.

 5 زلزله ترسناک تاریخ+ تصاویر

2- زلزله 9.2 ریشتری در بخش پرنس ویلیامز سوند در آلاسکا که در سال 1964 رخ داد. در پی این زلزله سونامی های بسیاری در اقیانوس آرام ایجاد شد. البته مرکز این زلزله مناطق غیر مسکونی آلاسکا بود و به همین خاطر تلفات در حدود 128 کشته عنوان شده است.

 5 زلزله ترسناک تاریخ+ تصاویر

3- زلزله 9.1 ریشتری سوماترا در اندوزی که در 26 دسامبر 2004 رخ داد. زلزله سوماترا سومین زمین لرزه پرقدرت تاریخ است که با عث فاجعه بزرگی شد که نتیجه آن کشته شدن 266 هزار نفر در 12 کشور جهان بود.

5 زلزله ترسناک تاریخ+ تصاویر

 4- زلزله 9 ریشتری کام چاتکای روسیه که در سال 1952 رخ داد، چهارمین زلزله یزرگ تاریخ جهان است. این زلزله باعث پدید آمدن سونامی بزرگی در اقیانوس آرام شد که امواج سهمگین آن به سواحل آمریکا، ژاپن و هاوایی رسید.

 5 زلزله ترسناک تاریخ+ تصاویر

 5- زلزله 8.9 ریشتری سندای ژاپن که در سال 2011 رخ داد جز خطرناکترین زلزله های جهان بوده است. به گفته نخست وزیر ژاپن این زلزله بعد از جنگ جهانی و در طی 70 سال گذشته سخت ترین بحران ژاپن بوده است.

 5 زلزله ترسناک تاریخ+ تصاویر