پایتخت تا ۵ سال آینده شهر هوشمند می‌شود

افكار نيوز:محمد باقر قاليباف: هم اكنون محدوده طرح ترافيك بصورت مكانيزه كنترل ميشود كه اين مساله سرعت و صحت كار را بالا ميبرد اين اقدام از هر جهت فعاليت خوبي است و اميدواريم در طول مدت ۵ سال آينده شهر هوشمندي داشته باشيم .
وی درمورد اجرای خط بی. آر. تی در بزرگراه چمران گفت: ‌ این اصل را بپذیریم که باید اقداماتی انجام دهیم که عموم مردم راضی باشند. هم اکنون بر اساس لازم است برنامه‌ها ۱۰ خط بی. آر. تی در تهران ایجاد شود.

قالیباف خاطر نشان کرد: در روزهای ابتدایی که خطوط بی. آر. تی در تهران احداثشد انتقادهایی وجود داشت اما هم اکنون اگر مراجعه کنید خواهید دید که همه افراد راضی هستند و تنها ممکن است کسانی که دارای خودروی شخصلی هستند در این زمینه ابراز ناراحتی کنند.
وی همچنین اظهار کرد: علاوه بر این احداثخط بی. آر. تی در محور چمران چیزی از عرض این بزرگراه کم نکرده است چرا که ما در سال قبل یک لاین به معبر اضافه کرده بودیم.
شهردار تهران افزود: خط بی. آر. تی بزرگراه چمران خطوط ۱ و ۲ بی. آر. تی را قطع می کند و در دو محل از خطوط مترو عبور می کند.
به گفته قالیباف اقدام دیگر در این زمینه تعریف خطوط محلی اتوبوس‌رانی است که با اقداماتی که در حال انجام است سعی داریم در مناطقی که شبکه اتوبوسرانی خوبی وجود ندارد با ایجاد خطوط بی. آر. تی مشکل را رفع کنیم..
قالیباف همچنین درباره ناوگان تاکسیرانی گفت: ‌ در هیچ جای دنیا تاکسی جزو حمل و نقل عمومی محسوب نمی‌شود اما در قانون ما این تعریف، وجود دارد. من معتقدم تاکسیرانی باید اقدامات پشتیبانی انجام دهد.
وی افزود: هم اکنون در ناوگان تاکسیرانی برنامه جدیدی در حال اجراست که می‌تواند این ناوگان را متحول کند.

انتهای پیام / ب.