پیشرفت 65 درصد تصفیه خانه های پیرامون تهران

نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به طرح های آبرسانی به مناطق مختلف استان تهران اظهار کرد: در سال های گذشته در حوزه بودجه ریزی بیشتر توجه به رویکرد بودجه بود تا برنامه ریزی اما درتنظیم لایحه سال 97 بیشتر به رویکرد برنامه ریزی توجه شده است به عنوان مثال  آب  در لایحه سال 97 مورد توجه واقع شده است.

وی با بیان اینکه یکی از نکات کلیدی در بودجه سال 97 بحث حمل ونقل است که در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت،افزود:در لایحه بودجه سال 97 بحث های مهمی که کلان شهرهای کشور با آن در گیر هستند مانند بحث محیط زیست، مدیریت پسماندهای شهری ، ریزگردها ، آلودگی هوا و ترافیک پرداخته می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بیان کرد: یکی از مهمترین مسائل کلان شهر تهران مساله آب است که در سال گذشته و امسال کارهای کلیدی از جمله آبرسانی از سد ماملو به استان تهران که آب شرب سالم و بهداشتی مناطق شرق ، جنوب شرق و جنوب شهر تهران را تحت پوشش قرار داد،در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: امسال چند طرح آبرسانی به شهرستانهای غرب استان تهران را در برنامه خود داریم.

پیشرفت 65 درصد تصفیه خانه های پیرامون تهران

ترکی گفت: طرح های احداث و افتتاح چند تصفیه خانه در شهرستان های پیرامون شهر تهران در برنامه قرار دارد که 65 درصد این تصفیه خانه ها پیشرفت کار داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت:امسال تصفیه خانه 7 منطقه تهران افتتاح شد و مناطق دیگر شهر تهران نیز در دستور کار هستند.

ترکی در پایان گفت: طرح دیگری که در منطقه غرب استان تهران و استان البرز اتفاق خواهد افتاد و خوشبختانه در لایحه بودجه سال 97 نیزقرار گرفته طرح آبرسانی از سد طالقان است که مطالعات آن به اتمام رسیده و در مرحله اجرا است. این طرح به صورت مشارکتی با بخش خصوصی و دولتی اجرا خواهد شد و امیدواریم تا سال 99 به پایان برسد.