آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور

سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در مورد‌ آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور، اظهار داشت: در حال حاضر در ورودی کلانشهر تهران ترافیک سنگین گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: ترافیک در محورهای پاکدشت ـ تهران، شهریار ـ تهران، جاده قدیم ساوه ـ تهران و همچنین آزادراه‌های قزوین ـ‌ کرج و کرج ـ تهران محدوده‌های پایانه شهید کلانتری، پل فردیس، پل کلاک و گرمدره و همچنین ورودی شیخ فضل‌الله نوری، سنگین است.

وی به بارش برف در اکثر محورهای استان مرکزی اشاره و بیان داشت: در محورهای اصفهان ـ الیگودرز و نجف‌آباد در استان اصفهان، شاهین‌دژ ـ تکاب در آذربایجان غربی، کوهرنگ ـ مسجدسلیمان و گردنه چری در چهارمحال و بختیاری و همچنین مراغه ـ هشترود در آذربایجان شرقی بارش برف جریان دارد.

سرهنگ رحمانی به بارش باران در اکثر محورهای استان‌ کردستان پرداخت و گفت: در محورهای ایوان ـ اسلام‌آباد در ایلام، الیگودرز ـ اصفهان و بروجرد ـ اراک در لرستان، اسدآباد در همدان، گردنه چری در چهارمحال و بختیاری، سنندج ـ کامیاران در کردستان، آق‌قلا ـ گنبد و گنبد ـ اینچه‌برون در گلستان مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی گزارش شده است.

این مقام ارشد راهور ناجا به یخ‌زدگی در سطح معابر کوهرنگ ـ‌ مسجدسلیمان و گردنه چری اشاره و اظهار داشت: رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را دارند باید حتماً به زنجیر چرخ مجهز باشند.

وی به تداوم بارش طی امروز و فردا در مناطق کوهستان اشاره و خاطرنشان کرد: همراه با بارندگی کاهش دید را نیز شاهدیم؛ بنابر این به رانندگان توصیه می‌کنیم که سرعت مطمئنه را لحاظ کرده و در هنگام کاهش دید سرعت خود را کاهش دهند همچنین برای تردد در مناطق کوهستانی تجهیزات زمستانی، لباس گرم و زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.