به گزارش ايسنا، دكتر نسرين سلطانخواه در نشست كميته راهبري توسعه هوانوردي عمومي که در محل اين معاونت برگزار شد، در اين زمينه افزود: با پيشنهاد وزير دفاع در جلسه هيأت دولت، کارگروهي با همکاري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري براي توسعه صنعت هواپيمايي تشکيل شد که زمينه موافقت اعضاي دولت را نيز فراهم کرد.

وی با تاکید بر این که باید هوانوردی عمومی و استفاده از صنعت هوایی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، توضیح داد: در گذشته تاکسی سرویس و آژانس در کشور وجود نداشت؛ اما با گذر زمان این فرهنگ در جامعه عمومی شد تا جایی که در حال حاضر روستاهای دور افتاده نیز از آن استفاده می کنند؛ بنابراین هوانوردی عمومی هم می‌تواند به تدریج به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

سلطانخواه با اشاره به وجود قوانینی برای تاکسی سرویس‌ها در کشور گفت: در زمینه هوانوردی نیز می‌تواند قوانینی در کشور وضع شود؛ بر این اساس قادر خواهیم بود تا این صنعت را توسعه دهیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر این که در حال حاضر مقرراتی در سازمان هواپیمایی وجود دارد که باید منعطف شود، خاطرنشان کرد: باید با همکاری سازمان هواپیمایی و نیروهای مسلح مجوزهای لازم برای گسترش هوانوردی عمومی وضع شود تا این قوانین راه را برای توسعه صنعت هواپیمایی بگشاید.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید وارد صنعت هوانوردی عمومی شود، تصریح کرد: تمامی مجوزها باید پیش از افتتاح طرح اخذ و مقررات لازم بر این اساس وضع شود؛ در این راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز حمایت های لازم را انجام می‌دهد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه سخنانش اظهار کرد: با توجه به اینکه اولویتهای کشور بسیار زیادند باید سرمایه گذاری در عرصه علم و فناوری به شکل صحیح صورت گیرد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور افزود: باید به دنبال توسعه علم و فناوری در کشور، ثروت، رفاه و امنیت نیز افزایش یابد؛ به طوری که دستاورد آن موجب عزت و اقتدار کشورمان شود. در این راستا معاونت علمی و فناوری تلاش می‌کند تا با پیوند میان علم و رفاه مسیر را برای دستیابی به این اهداف باز کند.

وی درباره ارتباط معاونت علمی ریاست‌جمهوری با حوزه دفاعی کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانش انباشته ما در جنگ، تهدیدها و تحریمها بسیار موثر عمل کرده است تا جایی که توانسته‌ایم در حوزه های دفاعی سرمایه گذاری کنیم، در حال حاضر در تلاشیم تا سرریز این دانش را به بخشهای عمومی و غیردفاعی هدایت کنیم.

وی ادامه داد: از آن جا که امنیت کشورمان تأمین شده است باید در بخش تولید ثروت نیز از دانش متراکم استفاده کنیم.

سلطانخواه در پايان با ابراز خرسندي از اين كه توان دفاعي ايران به حدي است که توانست هواپيماي جاسوسي دشمن را زمينگير کند، تصريح کرد: در همه کشورها هواپيماهاي جنگي به مسافرتي اولويت داشته است و خوشبختانه همکاري وزارت دفاع و نيروهاي مسلح اين توانايي را در كشور ايجاد كرده است تا در بخشهاي مختلف، امنيت را ايجاد کنند.