شهریه مدارس تیزهوشان چقدر است؟

فاطمه مهاجرانی درباره شهریه مدارس تیزهوشان، گفت: شهریه مدارس تیزهوشان ۵۰ درصد مدرسه غیردولتی در همان منطقه است، اما برخی از اوقات به علت خدمات اضافی کلاس‌های المپیاد مبلغ اضافه‌ای دریافت می‌شود.

وی تأکید کرد: دانش آموزان کم بضاعت و بی بضاعت بدون شهریه و رایگان در مدارس استعداد‌های درخشان ثبت نام خواهند شد.

مهاجرانی از کاهش ۲۰ هزار نفری دانش آموزان مدارس تیزهوشان خبر داد و افزود: بخشی از این کاهش مربوط به خروج دانش آموزان از مدارس تیزهوشان و بخشی مربوط به سیاست‌های کاهش دانش آموز در مدارس تیزهوشان است.

سرپرست مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: به علت کم بودن امکانات برخی مدارس تیزهوشان تعدادی از آن‌ها را با یکدیگر ادغام کردند.

مهاجرانی افزود: برای ورود دانش آموزان به مدارس تیزهوشان ما هم اکنون تنها دو نوع از هوش‌های دانش آموزان آزمایش می‌کنیم که این خود باعث آسیب شده که مورد تأیید ما نیست.
وی از دانش آموزان خواست برای آمادگی و شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان کتاب‌های درسی را مطالعه و از خرید کتاب‌های کمک درسی تستی خودداری کنند.

سرپرست مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: دانش آموزان تیز هوشی که حداقل معدل ۱۶ را در دوران تحصیل نتوانند کسب کنند باید به مدارس عادی برگردند و از ورود آن‌ها به دوره دوم دبیرستان نیز جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: المپیاد جهانی زیست شناسی تیر سال آینده در تهران برگزار می‌شود و ثبت نام دانش آموزان کشور‌های معاند نظام طبق سیاست‌های وزارت خارجه انجام خواهد شد و از ارسال دعوتنامه خودداری خواهیم کرد.

مهاجرانی خبر تحریم دانش آموزان ایرانی از شرکت در برخی المپیاد‌های جهانی را تکذیب کرد و گفت: ۶ المپیاد جهانی سال آینده برگزار خواهد شد که دانش آموزان ایرانی نیز در آن شرکت خواهند کرد.