فوت ۳ هزار نفر در سال بر اثر آتش

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: در سال حدود ۳ هزار نفر بر اثر حریق فوت می‌کنند، ۳۰ هزار نفر به این علت بستری می‌شوند و ۱۵۰ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

 
محمدهادی ایازی در اجلاس سالانه جوامع ایمن ایران گفت: در سال ۱۹۸۹ سازمان بهداشت جهانی موضوع جامع ایمن را به علت مرگ و میر و معلولیت‌های ناشی از حوادث مطرح کرد، در ۱۲ سال گذشته کشور ایران نیز به این برنامه ملحق شد و در سند چشم‌انداز نیز تأکید شده بود که به این امر توجه کنیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی حدود ۱۱ هزار نفر در سال کاهش پیدا کرده است؛ در حالی که تعداد خودرو و موتورسیکلت‌های ما طی این سال‌ها چند برابر شده است.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت اظهار داشت: در سال حدود ۳۰۰۰ نفر بر اثر حریق فوت می‌کنند، ۳۰ هزار نفر به این علت بستری می‌شود و ۱۵۰ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

ایازی تصریح کرد: اورژانس کشور سالانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مأموریت انجام می‌دهد که بخش عمده آن مربوط به حوادث ترافیکی است.

وی ادامه داد: برای پرداختن به شبکه جوامع ایمن، باید بر روی مسائل مختلفی تمرکز کنیم. مشارکت مردم و مشارکت بین‌بخشی از توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی برای ایجاد شبکه ایمن است.