لزوم کاهش هزینه ها در بودجه سال 97 شهرداری

محسن هاشمی در سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: حادثه پلاسکو یادآور حادثه ای تلخ در تهران و یادآور فداکاری های آتش نشان ها بود.

وی افزود: گزارش ملی پلاسکو که از سوی هیئت ویژه ریاست جمهوری تهیه شده بود، مورد توجه افکار عمومی و خانواده ها قرار نگرفت و این گزارش تضمینی برای جلوگیری از اتفاقات بعدی این چنینی نبود. مردم از گزارش ملی پلاسکو اغنا نشده و باید پاسخ آنها داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعتماد عمومی را سرمایه کشور دانست و اظهارکرد: باید به گونه ای عمل شود که مردم نسبت به عملکرد ما اعتماد عمومی داشته باشند.

هاشمی ادامه داد: احساس امنیت شهروندان به سیستم های نظارتی نسبت به ساخت و ساز و بهره برداری از ساختمان های بلند ترک برداشته است.

وی در خصوص ارائه لایحه بودجه از سوی شهردار تهران خاطرنشان کرد: نخستین همکاری شورای پنجم در تصویب بودجه سالانه شهرداری را امروز شاهد هستیم. کاهش هزینه و افزایش درآمد پایدار و شفافیت در هزینه ها از جمله مطالبات شهروندان تهرانی است و بودجه سالانه از مهم ترین مصداق های نظرات شهروندان است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بودجه شهرداری در بعضی از موارد از بودجه برخی از وزارتخانه ها بیشتر است و انضباط مالی در بودجه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.