گزارش ۱۵۰ صفحه‌ای زمین‌لرزه کرمانشاه به سران قوا ارسال شد

ناصر سراج با اعلام این خبر گفت که در این گزارش حتی مصالح و نوع آهن‌های بکار رفته در ساختمان‌ها را بررسی کردیم و با انجام علت‌یابی خسارات بوجود آمده، گزارش کاملی را به روسای قوای قضاییه، مجریه و مقننه تقدیم کردیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: در این گزارش علت وقوع زمین‌لرزه، علت تخریب ساختمان‌ها، میزان مقاومت مصالح و مواد بکار رفته در ساختمان‌ها و حتی نحوه تولید مصالح بررسی شده است.

سراج در پاسخ به این سئوال که آیا گزارش ارائه شده فقط جنبه آسیب‌شناسی دارد یا مقصرین هم معرفی شده‌اند اظهارکرد: گزارشی که در حال حاضر در حدود 150 صفحه به سران قوا تقدیم شده، یک گزارش علمی و آسیب‌شناسانه است و در مرحله دوم، قصور و تقصیرها را بررسی می‌کنیم که قطعاً قدری زمان‌بر است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین به ورود این سازمان به موضوع گرانی خودرو اشاره کرده و گفت: در همان روزهای نخست گرانی خودرو، به این موضوع ورود کردیم و مانع گرانی و افزایش قیمت خودروهای داخلی شدیم.

سراج اضافه کرد: سازمان بازرسی کل کشور فعلاً به موضوع گرانی خودروهای داخلی اعم از خودروهای تولید داخل و خودروهای ثبت سفارش شده ورود کرده است و در حال بررسی است تا مشخص شود چرا سایت ثبت سفارش به یکباره باز و به یکباره نیز بسته شد؟