گنجاندن ورزش در برنامه روزانه، رعايت رژيم غذايي و اصول تغذيه و رعايت اصول ارگونوميك در استفاده از ابزار كار، از عوارض كمتحركي و پشت ميزنشيني ميكاهد.

دکتر ابوالقاسم جزایری، مشاور تغذیه‌ای معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: افرادی که ساعت‌های طولانی پشت میز کار خود می‌نشینند باید توجه داشته باشند که بیشتر در معرض چاقی و بیماری‌های قلبی و عروقی قرار می‌گیرند و حتماً باید در طول روز، به فاصله یکی، دوساعت و به مدت یک تا دو دقیقه راه روند تا از عدم بی‌تحرکی و ثبات خارج شوند.

وی ادامه داد: راه رفتن در بین ساعات کاری موجب می‌شود گردش خون بهتر جریان داشته باشد و از افزایش فشارخون، اختلال در چربی خون و بیماری‌های قلبی و عروقی که همگی از عوارض پشت‌ میزنشینی و کم‌تحرکی است، کاسته شود.

دکتر جزایری گفت: کارمندان می‌توانند در همان حالت نشسته، انگشتان پایشان را در کفش تکان دهند تا از بی‌حرکتی خارج شوند.

مشاور تغذیه‌ای معاونت بهداشتی با اشاره به مصرف بیش از حد چای، در بین کارمندان افزود: مصرف چای منجر به خوردن قند و شیرینی شده و مجموع این قند و شیرینی‌ها، در طول روز برای سلامتی بسیار مضر است.
وی با تاکید براین که افرادی که ساعات زیادی پشت میز می‌نشینند باید در طول روز همراه با چای خود کمتر، شیرینی و قند مصرف کنند بهترین حالت را، مصرف میوه و سبزیجات که مقدار زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی را به فرد می‌رساند، عنوان کرد.

دکتر جزایری در پایان خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند با گنجاندن ورزش در برنامه روزانه خود از عوارض کم‌تحرکی و پشت میزنشینی بکاهند و ورزش کردن به گونه‌ای باشد که همه اعضای بدن را درگیر کند که این امر باعثتسهیل در گردش خون می‌شود.